En "bulle" vi korset??

A

afsana

Min ponny har en bulle vid korset.Någon som har sett detta på annan häst? Normalt?
Är inte öm eller har påverkan av denna "bulle".
På bilden syns det inte alls lika markant som i verkligeten.
pic_show_id21312999.html

Sv: En "bulle" vi korset??

Ser den :D

Hur länge har hästen haft "bullen"? Min häst får sånna ibland, men det är jordgetingsstick. De kan bli skitstora. :crazy:

Ser den :D

Hur länge har hästen haft "bullen"? Min häst får sånna ibland, men det är jordgetingsstick. De kan bli skitstora. :crazy:
Vi har haft honom sedan okt 07. Han var väldigt omusklad när vi köpte honom och "bullen" var inte lika markant då. Har blivit mer synlig när han musklat sig.

Har han ont om ni klämmer på och runt den?

Har hästen gått upp i vikt? Jag tycker det ser ut som en fettansamling som vissa hästar får när de blir lite väl runda. Jag har en sådan häst hemma nu, och lyckas jag banta ner henne lite blir bullen mindre.

Har hästen gått upp i vikt? Jag tycker det ser ut som en fettansamling som vissa hästar får när de blir lite väl runda. Jag har en sådan häst hemma nu, och lyckas jag banta ner henne lite blir bullen mindre.

Jag har hört att hästar som lätt lägger på sig fettkudde på det viset, och på manken, oftare/lättare än andra får fång. Det låter rimligt i mina öron.

Bra sagt! :idea: :)

I mina ögon ser det ut som en fettansamling.. har varit haft hästar på foder osv som har varit väldigt omusklade och gått upp i vikt. träna på och muskla upp hästen,
det är inget farligt enligt min vet som jag hade ut eftersom jag vart väldigt nojig pga jordgetingar osv.. :rofl:

Är den mjuk och han inte har ont av den är de en fettansamling :)

Jag har hört att hästar som lätt lägger på sig fettkudde på det viset, och på manken, oftare/lättare än andra får fång. Det låter rimligt i mina öron.

Inte sant :)
hur lätt en häst får fång går från häst till häst..
fast eftersom hästen har en fettansamling så borde den inte gå på så mycke gräs eftersom att fettansamlingarna kommer från övervikt.
men min fd sköthäst hade en fettansamling och vart lite överviktig.. och drog aldrig åt sig fång så att säga.. han fick aldrig fång.

Vet inte om han är så överviktig men han var då lite rundare när vi köpte honom i okt.
Före och efter bilder:
I oktober:
S1032661kl.jpg

I april/maj:
DSC_0037.jpg

Fannydressy4.jpg

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 404
Senast: Stergo
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 253
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 164
Senast: Kilauea
·
Hästvård Nu behöver jag hjälp! När jag började borsta min häst idag så märkte jag att han är väldigt öm på höger sida nertill vid halsfästet...
Svar
7
· Visningar
587
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka