Elitryttare - Dressyr

tundra

Trådstartare
När jag blir stor vill jag bli elitryttare som Malin Baryard :D
Jag rider på ridskola en dag i veckan men start ska jag rida 2 dagar i veckan :)
Vi hoppar typ 50 cm och hoppar 30 cm på banor det är jätte kul tycker jag :)
Jag rider många olika ponnys men en är jag skötare på han heter Ferrari jätte snäll och busig :p

Men som sagt vill jag bli elitryttare i hoppning :)
Jag har ingen egen häst som dom flesta andra hästtjejerna har som typ tävlar jätte högt med höjderna i hoppning typ 1m eller nåt :confused::cry:
Men jag kanske ska bli medryttare på en ponny jätte snäll ponny :laugh:
Den har hoppat 80cm :eek: Jätte högt!
Och det stod att den har tävlat dressyr ibland upp till LB :d Jätte bra! Men den som sökte medryttare sa att hon sökte en liten ryttare (jag är 150 cm och 11 år) så det passar bra sa hon! ;)

Men har ni något tips om jag vill bli elitryttare? Alltså typ hur jag ska göra?
För jag vill inte tävla än kanske om 2 år jag vill rida lite först och träna mig och utvecklas :up:
Men har ni något tips så kan ni skriva!
Mitt mål om 3 år är att hoppa 1m :eek::D
Skriv tips! :bump::banana:
 
Mycket ridning, enorma mängder ridning krävs. Helst ut och tävla med goda resultat för att skaffa meriter och för att synas. Utan meriter så är det svårt att komma någonstans.

Att bli medryttare är en bra början, gärna i kombination med ridskolan och träningen. Och som sagt, rid mängder, träna så mycket du har råd med. Tillslut skaffa dig en egen häst som du kan komma ut och tävla och synas med så du tillslut kan bli sponsrad med hästar.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
936
Senast: Emro
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
11
· Visningar
823
Senast: Sassy
·
Ekonomi & Juridik Hej alla hästgalningar ;) Tror mig hittat rätt ponny åt min 13-åriga dotter, 15-årig valack i mycket fin form, utan skadehistorik...
2 3
Svar
48
· Visningar
7 870
Senast: Strandad
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 956

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Blöta BoT-stallpaddar?!
  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår

Omröstningar

Tillbaka
Upp