Elfilt, värmefilt, livräddare

Springsteen

Trådstartare
Eller vad man nu känner för att kalla dessa ljuvliga ting.

Hösten är här med alla sina fantastiska färger och vackert väder men jag håller på att frysa ihjäl när jag sover. Jag har kass blodcirkulation och jag är konstant kall. I våras lyckades jag döda min värmefilt som jag troget sov med varje natt.

Måste således köpa en ny nu r det finns behov av en, men vilken ska man köpa, någon som har ett bra tips om superfilten som inte går sönder efter ett par veckor?

Hemskt gärna en som inte är benägen till mordbrand. Om det går att önska.

En lyx kalla vinterkvällar.
Brukar öppna fönstren i sovrummet (elementen är alltid avstängda)
och sedan sätta på värmefilten ett par timmar innan vi går till sängs.
Iskallt o frisk luft i sovrummet varmt o skönt när man kryper ner...

Nu är min flera år gammal, men det är en enkel modell som är köpt på Elgiganten. Den har tre steg och just nu är ettan perfekt att sova på. :)

Hösten är här med alla sina fantastiska färger och vackert väder men jag håller på att frysa ihjäl när jag sover. Jag har kass blodcirkulation och jag är konstant kall. I våras lyckades jag döda min värmefilt som jag troget sov med varje natt.

Måste således köpa en ny nu r det finns behov av en, men vilken ska man köpa, någon som har ett bra tips om superfilten som inte går sönder efter ett par veckor?

Något som faktiskt är väldigt effektivt (och billigare än en värmefilt) är att ta en sherpafleecepläd och sova på den (man vänder den "ulliga" sidan upp). Har man också ett rejält duntäcke blir det riktigt gosigt varmt.

Jag hade en elektrisk sängvärmare förut, det var underbart! :love:

Jag är ju fryslortarnas fryslort och är helt beroende av min.

Jag har Warm and Cosy, tror jag den heter. Den är från OBH Nordica. Den har 9 olika lägen man kan välja och automatiskt överhettningsskydd. Den stänger av sig själv efter 3-4 h. Så man får starta om den om man vill ha den på hela natten.
Men den har iaf hållit i ca 2 år trots idogt användande större delen av året och runtsläpande i huset för att användas framför TVn och i sovrum.
Hade en likadan innan som jag tog med till stallet och hade som värmekälla för mina hundar nån vinter. Då avled den till slut. Men den höll iaf några år och behandlades allt annat än milt.

Har en från OBH Nordica som köptes för kanske 2-3 år sedan (kanske ännu äldre, tiden går så fort), den är grym! Älskar min filt! :love:
Köptes då på Clas Ohlson, vet inte om de har den kvar fortfarande. Troligen har jag samma som Tuaphua, min har också timer och överhettningsskydd, flera olika lägen (har inte filten i närheten just nu, så vet inte om det är 9 st).

Inte vet jag kvaliteten på den men jag skickade sambon till Citygross igår eftersom de säljer sina på kampanj, just nu 149:-
Jag har gjort åt några under årens lopp och konstaterar att de håller längre om man INTE har dom under täcket utan ovanpå :angel:. Och tänka på att ha den slät och inte ihopknöcklad för då blir den för varm och kortis när värmetrådarna smälter ihop...

Helst sover jag på värmebädd med värmefilt över, utöver tjocktäcke trots skållhet sambo och ganska varmt i huset...

Har en från OBH Nordica som köptes för kanske 2-3 år sedan (kanske ännu äldre, tiden går så fort), den är grym! Älskar min filt! :love:
Köptes då på Clas Ohlson, vet inte om de har den kvar fortfarande. Troligen har jag samma som Tuaphua, min har också timer och överhettningsskydd, flera olika lägen (har inte filten i närheten just nu, så vet inte om det är 9 st).

OJ det tog mig inte ens en månad att elda upp min OBH Nordica :crazy: medan Julas billiga höll en hel vinter.

kände med en tjej för många år sedan, hon hade en vattensäng.
Pga av en olycka så hade hon närmare 36 grader i vattnet.
Jag kvartade över där en natt, vaknade av att jag höll på att dö av värmeslag så jag drog sonika ur kontakten (termostaten satt på hennes sida av bingen)
Vaknade på morgonen av att det var lite småkallt, men hon kom inte ur sängen pga av ledvärken

Hon låg där hon låg, men värmen påslagen hela helgen och jag sov i soffan ... ;)

Men för den som har problem med att frysa så är vattensängen bra, där ställer du in den temp du vill ha och den håller den.

kände med en tjej för många år sedan, hon hade en vattensäng.
Pga av en olycka så hade hon närmare 36 grader i vattnet.
Jag kvartade över där en natt, vaknade av att jag höll på att dö av värmeslag så jag drog sonika ur kontakten (termostaten satt på hennes sida av bingen)
Vaknade på morgonen av att det var lite småkallt, men hon kom inte ur sängen pga av ledvärken

Hon låg där hon låg, men värmen påslagen hela helgen och jag sov i soffan ... ;)

Men för den som har problem med att frysa så är vattensängen bra, där ställer du in den temp du vill ha och den håller den.

Så har min hunduppfödare. Hon har värkproblem och fryser lätt. För henne är vattensängen räddaren.

KL

Jag har fö min filt främst under lakarnet som madrass och kör med maaasssor med täcken och filtar över mig. Det tycker jag funkar bra.

Så har min hunduppfödare. Hon har värkproblem och fryser lätt. För henne är vattensängen räddaren.

KL

Jag har fö min filt främst under lakarnet som madrass och kör med maaasssor med täcken och filtar över mig. Det tycker jag funkar bra.
Ja jag skämdes och tyckte synd om henne men det var något jag gjorde 1/2 sovande 1/2 vaken.

Men vi är fortfarande goa vänner o de är huvudsaken ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka