Eländes häst och eländes vinter

Alexandra_W

Trådstartare
Kele vurpade ju innan jul och ådrog sig muskelskador. Både vet och equiatriker var ute. Dock så var ju underlaget värdelöst och det blev en ond cirkel när hon spände sig för det var halt, så man blev ju inte av med muskeleländet. Hovis var på julledighet men skulle komma hem efter trettondan.

Och hem kom han men med en skadad rygg, så för att göra en lång historia kort så har damen inga skor än. Isen blev dock lera, inte optimalt för musklerna det hellre men bättre än is.

Så jag har väntat in skoning, som nu är inplanerad till torsdag (om det blir av vet jag inte än).

Iaf, nu har det kommit snö igen efter en tids påfrusen lera. Så jag släppte dem i sommarhagen idag så det skulle bli jämnt underlag (inte knöligt) och de skulle få röra sig lite mer. Och tjohej vad kul det var med bra, springvänlig underlag sa hästarna och fnattade runt som idioter.

Och strax efter jag tänkt att 'ser hon inte liiite bättre ut lillgumman?' så kabam så går hon omkull och plöjer genom snön. Upp igen och galopperade iväg, men det var en häftig vurpa och hon har med största sannolikhet lyckats sträcka sig både här och där IGEN.

madrasserad box? Valium? Nåt? Jag blir knäpp snart.

Och jag skiter snart i om hovslagaren BRUTIT ryggen han MÅSTE sko på torsdag *ser lagom bindgalen ut*

Sv: Eländes häst och eländes vinter

Alexandra_W skrev:
madrasserad box? Valium? Nåt? Jag blir knäpp snart.
Gummiklubba??? :angel: :D

Har följt ditt elände på avstånd, hållt både tummar och tår. Man får inte ens börja tänka tanken på att de är bättre, för då kommer "Murphy" igen. :( Hoppas att hon "bara" vurpat och inte ådragit sig nya eller fläkt upp gamla skador.

//Alice

Det var väl själva fan... Jag tror inte jag vet nån som har så mycket otur som du. :crazy:
Fast jag kan nog ge 2:a-platsen till mig själv.

Hoppas hon blir bra snart och att du får lite redig TUR snart! Hade jag massa till övers så skulle jag dela med mig utan att blinka!

Eller så får du väl åka ner till Ulltuna o fånga en egen vet eller blivande sådan.
PL

madrasserad box? Valium? Nåt?

Om inte annat till dig kanske... :o Hoppas att det löser sig snart, någon gång måste det ju vända. Håller tummaran för dig!!!

peter_lundin skrev:
Eller så får du väl åka ner till Ulltuna o fånga en egen vet eller blivande sådan.
PL

De tycks bli upptagna tidigt de rara liven, och jag vet inte riktigt..något säger mig att jag blivit för gammal :eek: för att ha chans på de förstaårsstudenter som inte är inhalade av någon annan än *mutter*

Men tro mig, tanken har slagit mig mer än en gång! Men jag har lite problem att hitta en veterinär som är SINGEL (och helst inte sjuttio bast..och helst inte ful.. och..jag börjar inse mitt problem här :devil:

Och det snööööar, och snöööööar och snööööar.

Och då blir det braaa underlag.

Fast hur länge är frågan..så..skor eller inte skor?

BAH, kan den här vintern ta SLUT nu? Tack..

Alexandra_W skrev:
De tycks bli upptagna tidigt de rara liven, och jag vet inte riktigt..något säger mig att jag blivit för gammal :eek: för att ha chans på de förstaårsstudenter som inte är inhalade av någon annan än *mutter*

Men tro mig, tanken har slagit mig mer än en gång! Men jag har lite problem att hitta en veterinär som är SINGEL (och helst inte sjuttio bast..och helst inte ful.. och..jag börjar inse mitt problem här :devil:
:rofl: Men du, en del är lite äldre när de börjar studera, passa på och haffa en tidigt i utbildningen bara, innan han vant sig vid den nästan "fria tillgången" på tjejer i form av söta kvinnliga medstudenter... Grabbarna har en tendens att låta detta stiga dem åt huvudet efter ett tag :angel: ...

Det vore väl praktiskt med en egen husveterinär ;) med din (o-) tur...

zesel skrev:
:rofl: Men du, en del är lite äldre när de börjar studera, passa på och haffa en tidigt i utbildningen bara, innan han vant sig vid den nästan "fria tillgången" på tjejer i form av söta kvinnliga medstudenter... Grabbarna har en tendens att låta detta stiga dem åt huvudet efter ett tag :angel: ...

Det vore väl praktiskt med en egen husveterinär ;) med din (o-) tur...

Japps, fast jag klurar fortfarande på hur jag på ett naturligt sätt som INTE ruinerar mig ska kunna lalla runt på Ultuna och spana in lämpliga raggningsobjekt? ;)

Nja, kanske inte det lättaste utan att bo inpå knutarna...
:idea: Jag håller tummarna för att hästarna förblir friska i stället, så kan du ragga på vem du vill oavsett yrke :D

zesel skrev:
Nja, kanske inte det lättaste utan att bo inpå knutarna...
:idea: Jag håller tummarna för att hästarna förblir friska i stället, så kan du ragga på vem du vill oavsett yrke :D

Fast en veterinär vore inte dumt oavsett... 2 hästar, 3 katter, 2 hundar och i vår blir det två grisar med. Bara vaccinationer och sånt skulle behöva en husveterinär ;)

Alexandra_W skrev:
Fast en veterinär vore inte dumt oavsett... 2 hästar, 3 katter, 2 hundar och i vår blir det två grisar med. Bara vaccinationer och sånt skulle behöva en husveterinär ;)
ÄR du singel nu, har inte hängt med på slutet...

Korven skrev:
Bara kvinnliga, sorry..

DET gör inget, jag är inte alls kinkig så. Liiite problem om det är kvinnliga, heterosexuella veterinärer dock. Men som sagt, från MIN sida är det inga som helst problem med könet :devil:

Liknande trådar

Hästvård Jaha, där fick jag.. Kele vurpade i hagen innan jul och ådrog sig en rejäl muskelskada samt allmänna muskelproblem. Vet och...
Svar
14
· Visningar
1 595
Senast: Kassiopeja
·
Hästvård Kort resume: Kring 9 december noterar jag att hon rör sig ovanligt lite i hagen och inte busar vilket är olikt henne. Dock var...
Svar
18
· Visningar
2 202

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka