Elak matte är jag visst

P

pippi27

Japp, har dottern hemma idag från skolan då hon är ordentligt förkyld.
Hon mådde rätt Ok på dan så jag passade på att köra några sök med hundarna i skogen.
Erika fick sin första söktur i skogen. Hon fattade galoppen rätt snabbt men hade lite svårt att hålla kvar rullen. Men, det kommer, det var ju första gången jag körde med henne.
Jesper då. Jodå, han tyckte ju det var rätt kul att fnatta runt i skogen och leta efter Sarah första vändan. Jag vet ju att han kan men gjorde första söket väldigt lätt för att få igång honom. Jodå, det var ju skitkul, han såg ju ungen bakom trädet viftandes med rullen.
Så gjorde vi det svårare. DÅ la han sig ner i protest. Han skulle ju bli tvungen att använda hjärnan jue, JOBBIGT matte sa han och vände hemåt:eek: :o :rofl:
Jodå, Jesper, han skulle ta guld om det fanns tävlingsgren i lataste hundmomentet:love:
 
Sv: Elak matte är jag visst

Eller så tänkte han att sånt där larv är ju hur enkelt som helst. Kan de inte hitta på något svårare ;) :D
 
Sv: Elak matte är jag visst

Köp tidningen Svensk Jakt nr 4 april -07
Den tidningen innehåller tolv sidor om spårning och eftersök. Faktiskt väl värt att läsa.

Där finns också i ledaren viltspårsdomarens beskrivning:
Citat "De flesta hundar går som tåget och klarar sina provtrots att hundförarna gör sitt bästa för att, i all välmening , störa och lägga sig i hundens arbete.
"Hunden finner viltdelen trots sin förare" är en kommentar som jag har skrivit mer än en gång. Och, i ärlighetens namn, nog själv också fått när jag ha startat. Fast det var länge sedan!""
 
Sv: Elak matte är jag visst

*kapar tråden lite*

VART vänder man sig om man vill gå en viltspårskurs i stockholm?
Har letat överallt o antingen är det för långt eller så finns det ingen..
 
Sv: Elak matte är jag visst

Ha ha ha!!! Nästan som min.

Var ute i skogen och tänkte att han gott kunde behöva använda hjärnan lite så jag och kompisen turades om att gömma oss. Tredje gången tyckte han uppenbarligen att är man så dum att man går vilse i skogen och inte kan ha vett nog att ropa på hjälp (vi var ju inte avsvimmade eller så, det visste han ju efter de 2 första gångerna) så får man skylla sig själv, och knallade lugnt iväg åt andra hållet.... :crazy: Han som alltid annars måste ha koll på alla/bc-gen....
 

Liknande trådar

Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 885
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 317
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp