eksemhästar?

abc

Trådstartare
Har era hästar börjat klia sig ännu?
Jag är lite förvånad att min inte visat någon tendens till att klia sig ännu.

Sv: eksemhästar?

Ingen klåda här heller ännu. Kanske för att det är minus ibland på nätterna, och hon går inte på kraftigt bete, men lugn det kommer nog, suck.

min har inte heller börjat klia sig än, men det är ju rätt kallt fortfarande. Jag har dock lagt på exemtäcket på min, gjorde det för ett par veckor sedan.

Inget kli ännu, de går fortfarande ute dygnet om. Men vi har skrivit en "ta in"-lista nu.

Det är ju ganska så kallt på nätterna, det gör att det går ganska bra i år.

OA

Lite småkliande började han med redan dagen efter att vi satt täcke 2 april. Så jag räknar inte att det kommit igång på riktigt än.

Har ingen kli häst men läste en VÄLDIGT bra artikel om just eksemhästar i nya hästfocus,reomenderas varmt! ger en held el förklaring varför hästara kliarsig innan knott å fä kommit,handlar om de söta gräset som nu kommer,läs en jätte bra artikel!

Liknande trådar

Hästvård Jag tror att min häst fått löss. Hon började klia sig enormt och fick klåda. Nu har hon dock slutat klia sig men tappar päls och får...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 969
Senast: aglaonema
·
Kropp & Själ Jag har troligen åkt på nån form av stressutslag. Det kliar så jag blir tokig, självklart mest nattetid också. Har kontaktat vården och...
2 3
Svar
47
· Visningar
1 961
Hästvård Jag undrar om det är fler med äldre hästar som upplevt att deras häst verkar lite senila? Jag har en 20 +häst som börjat uppvisa lite...
Svar
7
· Visningar
968
Senast: Sirap
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 098
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Snabbmat?
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Mens