H
hillevie
Sv: eksem
boett har tyvärr slutat göra den modellen
boett har tyvärr slutat göra den modellen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hej är det någon som vet någon bra salva mm till min häst som har fått eksem i sommar och har blivitt värre nu och kliat bort halva långa fina manen och det är skorvigt
Du tycker det verkar som om jag inteförstått skötseln på min häst ang exem,nej jag alldrig hafft exem hästar förut och hon har ju inte gått och lidit i flera månader det är nu som det är,jag har köpt Hexocil i dag så jag har börjat med det,du skriver att jag inte förstår hur min häst har lidit ungefär som jag struntar i det,det va ju därför jag skrev denna tråd för att få olika råd från anndra och försöka med det,Men jag tycker det verkar som om du inte riktigt har förstått hur ENORMT mycket skötsel en eksemhäst kräver? Du behöver schamponera henne omedelbart med t ex Hexocil eller PROB-schampo, tvätta rent täcket som hon har och sen smörja med AVS 14, Nylanders eller Horsol. Sen är det tvätt 1 gång/veckan tills du fått eksemet under kontroll.
Det finns fortfarande massor med bitande insekter ute även om du själv inte tycket det är så varmt längre. Förstår du inte hur din häst har lidit när den kliat bort så mycket man att det blir elefanthud och skorv?
Försök ta till dig råden du fått i den här tråden och sätt igång behandling omedelbart med din stackars häst.
saken är att hon har gått med täcke men inte exem täcke hon har ju gått med flug täcke,hon har hafft men ända ner till bogen men nu har hon som ett stort hål i mitten utan man det är skit fult,men jag tvättar det och det är ju inte så jäkla mkt sol nu sen är det mkt kallare men jag täckar nog henne nästa sommar,När tror du att man ska börja täcka henne?
det fins inget som bara täcker halsen och inte resten av kroppen som hon bara har uppe på manen??
Kan läsa att någon rekomenderar Nylanders Hästkräm eller PROB. Jag vill faktiskt varna för dessa produkter då de innehåller tjära.