ekonomi/budget app

Ponylove

Trådstartare
Som student är det här med ekonomi en ganska central punkt i livet.
Jag har i nuläget ett dokument i word där jag för in alla mina utgifter inom olika poster och planerar hur mkt var post får kosta var månad.
Men tänkte att det kanske finns något lite smidigare system i form av någon telefon app.
Någon som har tips på bra praktiska appar (för android)? :D

Jag använder en som heter Min ekonomi. Det är en blå bakgrund och så står det Min budget på den.

Tycker den är jättebra. Man har olika kategorier, upp till 12 st kan man ha tror jag. Sedan skriver du bara i hur mycket pengar som du har budgeterat till varje kategori. Och varje gång du handlar så fyller du i summan, vilken kategori det gäller och sedan håller den reda på hur mycket pengar du har kvar i den kategorin.

På framsidan så står din totala budget för hela månaden och för varje kostnad du fyller i så räknar den ner åt dig, så du har även koll på hur stor totalsumman är som du har kvar.

Jag använder en som heter Min ekonomi. Det är en blå bakgrund och så står det Min budget på den.

Tycker den är jättebra. Man har olika kategorier, upp till 12 st kan man ha tror jag. Sedan skriver du bara i hur mycket pengar som du har budgeterat till varje kategori. Och varje gång du handlar så fyller du i summan, vilken kategori det gäller och sedan håller den reda på hur mycket pengar du har kvar i den kategorin.

På framsidan så står din totala budget för hela månaden och för varje kostnad du fyller i så räknar den ner åt dig, så du har även koll på hur stor totalsumman är som du har kvar.
Låter perfekt!!!

Håll lite koll vid månadsskiftet bara för den tar med dina siffror från månaden innan och då kanske du har andra siffror som ska in :)

@alazzi jag har en liknande app till min Windows Phone som heter Wallice, har inte haft den längre än en månad men hittills så är jag nöjd :)

Edit: Är osäker på om man kan göra en budget i förväg men man ser iaf klart och tydligt hur mkt pengar man lagt ut på varje kategori...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka