Mia_R
Trådstartare
Är det något nytt försäljningsargument för att man inte gödslat och inte orkar skicka in en analys på fodret? Giftfritt odlat? Eh, sedan när har man brukat spruta sina vallar innan man tar hö/hösilage? Bra hästhö, enligt vem? Sedan när är det lättare att höja proteinet än energin om man ger kraftfoder pga låga värden på grovfodret? Dåliga värden pga torkan, har inte det mer med hur sent man skördar? Försommaren var ju fin så den skörden borde ju ha bra värden, att det sedan inte blev någon andra påverkar ju knappast värdena på den första?
Min ordinarie leverantör kan inte sälja till mig i vinter så jag letar nytt, men en del argument är enligt mig helt upp åt väggarna märkliga!
"Transport kan ordnas." Pris? Ja, 250 kr för ett ton, 500 kr för två, 750 kr för tre ... så transporten blir dyrare om jag köper ett släp med foder än om jag köper en bal? Mina tidigare leveranser har alltid varit till fast pris per leverans, oavsett om jag köpt 8 eller 5 ton.
Tänker jag helt fel och vad har ni andra sett/hört för tokigheter?
Min ordinarie leverantör kan inte sälja till mig i vinter så jag letar nytt, men en del argument är enligt mig helt upp åt väggarna märkliga!
"Transport kan ordnas." Pris? Ja, 250 kr för ett ton, 500 kr för två, 750 kr för tre ... så transporten blir dyrare om jag köper ett släp med foder än om jag köper en bal? Mina tidigare leveranser har alltid varit till fast pris per leverans, oavsett om jag köpt 8 eller 5 ton.
Tänker jag helt fel och vad har ni andra sett/hört för tokigheter?