Ekenäsritten

A

a_schuber

Vi har tyvärr fått få anmälningar till Ekenäsritten.
För att fler ska få chansen att rida denna vackra ritt så har vi utökat anmälningstiden tills på fredag.
Om ni är anmälda till Rimboritten och väntar med anmälan till Ekenäsritten så kan ni anmäla er direkt för om ni åker ut på Rimboritten så räknas det som ett "veterinärintyg" och ni får tillbaka halva anmälningsavgiften.
Ekenäsritten har en stor och rymlig tävlingsplats, banan är lätt och flack och det är en lugn och trivsam stämning.
Propp och anmälan hittar ni på :
http://hem.passagen.se/distansiostergotland/

Hoppas att få ser er på Ekenäsritten !!!

///Anna Schuber, tävlingsledare

Sv: Ekenäsritten

Kan tillägga att starterna går sent, så ni som bor relativt nära kan åka över dan. För er som vill bo över har vi stora, fina boxar på tävlingsområdet.

Välkomna,
Anna

Ekenäsritten är en jättetrevlig ritt, red den förra året.

Åh nej! :cry:
Vi är ju tre från småland som har tänkt komma till er ju! :)
Har sett fram mot Ekenäsritten jättelänge! :d

Kom igen nu alla distansryttare!!! :bump: :bump:

Hur många är anmälda & hur många fler behövs?

Nej vad tråkigt! Jag har sett fram mot denna ritt!!!
Det var så fin bana förra året!

Hej!

Ritten blir av, vi ville bara ha lite fler startande. Det är inte kul att gå med förlust och det är inte billigt med veterinärer...

/Karin

Hej anna!
Det här är alexandra som var med malin ut i stallet häromdagen :)
Trevligt att du också hänger här. :D
Det är synd att jag är borta när ekenesritten är, annars kunde jag ju iaf ställa upp som funktionär. Men festivalerna kallar :)

Fanatic skrev:
Hej!

Ritten blir av, vi ville bara ha lite fler startande. Det är inte kul att gå med förlust och det är inte billigt med veterinärer...

/Karin

Vad bra! :) Hoppas fler anmäler sig!

Om det finns någon runt om i Östergötland (eller ännu längre bort) som skulle ha velat rida men inte har någon häst - så får ni jättegärna hjälpa till att vara funktionär :banana:

Hör av er till mig: annaschuber@hotmail.com,
ni får mycket fika, titta på vackra hästar, umgås med trevliga människor, titta på spännande tävling och lära er massor om distans!

Skall bli trevligt att komma och se er ritt. Har hört gott om den, från distansryttare som var där förra året. Framförallt att det är vackert.

Skall grooma åt min groom som rider min foderhäst.

Hälsning Maja

Jag ska (peppar peppar) åka dit och rida CR på CK's femåring.
Någon som vet hur banan är? Backigt? Stenigt? Läge att slå på sulor?

Banan har inga branta backar utan är flack. Den vindlar sig fram och är lite lagomt upp och ner, vilket gör att man inte ser så långt fram när man rider. Det tycker jag är trevligt.
Den går mest på vanliga grusvägar utan stora stenar. Har du en häst utan hovproblem ska det gå bra att rida utan sulor.
Det är en bra bana att debutera på. Lätt och veterinärområdet är stort och det finns massor av plats. Vi försökt har lagt tidsprogrammet så att inte klasserna ska krocka med varandra utan att man ska få rida och vara i veterinärområdet i lugn och ro.

I dagsläget har vi nästan trettio startande totalt :)
Imorgon lägger jag ut meddelande till ryttare, startlistor och hästlista på Östergötlands hemsida.

Ser fram emot tävlingen,
Anna

Se där, det verkar ju riktigt trevligt! :)
Hade ju tänkt att Galadriel skulle rida William där, och att jag veckan efter tar Billinge med Dandher. Men det verkar som jag får fundera på att efteranmäla och ta båda hästarna till er ritt istället?

CK skrev:
Se där, det verkar ju riktigt trevligt! :)
Hade ju tänkt att Galadriel skulle rida William där, och att jag veckan efter tar Billinge med Dandher. Men det verkar som jag får fundera på att efteranmäla och ta båda hästarna till er ritt istället?

Ja, gör det, så kan jag hinka åt er alla tre.

Hälsning Maja

Hejsan!
Ekenäs är en kanonritt, beroende på om jag jobbar den helgen eller ej, kommer jag och kompisen Elin o rider 50T. Hoppas nästan att det inte blir nåt jobb. Är sugen på tävling igen. vi har inte anmält oss än så det kan iallafall bli två till. Anki

Senast ändrad av en moderator:

Ja, vi efteranmäler oss hela Nerikes Distansryttarklubb, så får de in jättemycket efteranmälnings-pengar, och lite extrajobb! ;)

Liknande trådar

Tävling Jag anmäler till en tävling vars anmälningar stängs låt säga den 1 december. Den 5 november stänger klubben anmälan pga många anmälda...
Svar
18
· Visningar
1 580
Senast: tictac
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka