egen häst

Melie Strandberg

Trådstartare
Hej, har en fråga jag har en häst som jag är fodervärd åt. Men han börjar bli gammal så sen framåt över skulle jag vilja köpa egen häst, vad tycker ni om det? Jag fyller 13 och har ridit sen jag var 4. Jag vet vad det innebär eftersom jag är fodervärd. Men kan någon säga mig vad det är för skillnad??
 
Skillnaden är att du som ägare (eller dina föräldrar i ditt fall) är 100% ansvarig för ALLT gällande hästen. Även försäkringar och sånt som ägaren brukar stå för när man är fodervärd. Det går liksom inte att lämna tillbaka hästen om det inte skulle funka att ha den av någon anledning.
 

Liknande trådar

Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 045
Senast: animalasia
·
Hästmänniskan Har haft två hästar som av olika anledningar fått tas bort. Den första var gammal. Det var sorgligt men OK. Hon hade haft ett bra...
2
Svar
26
· Visningar
2 169
Senast: Oknytt
·
Hästmänniskan Hej! Jag sålde min häst 2017 efter nästan 4 år tsm då jag ramla av rejält och tyvärr blev väldigt rädd. Från att ha tränat tsm och...
Svar
8
· Visningar
1 295
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Hej! Snart dags att köpa egen häst efter att ha haft den önskan sedan 7 års ålder. Har nu äntligen en månadslön som tillåter häst och...
Svar
1
· Visningar
818
Senast: Andromedae
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp