Efterlyses: Spännande recept med falukorv

nickan1

Trådstartare
Jag har fastnat i att göra falukorv i ugn och korv stroganoff när jag lagar falukorv. Nu vill jag ha något nytt, spännande och innovativt recept med falukorv och vänder mig såklart hit! Så vad brukar ni hitta på för något exotiskt och nyskapande? Vet att man kan söka på tasteline o.s.v. men jag är ute efter personliga erfarenheter.

Falukorv kan man ha överallt...
Jag tärnar ner i soppa, äter med svampsås, gör gratäng med potatismos eller steker och äter med bruna bönor. Vanlig omelett går utmärkt att ha lök och falukorv i.

Jag är en smula besatt av korv. Speciellt falukorv. Jag kan äta den på längden och tvären och gärna tunt skivad på hårdbrödmacka. :D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 495
Senast: Pratsch
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
1 946
Senast: NotlikeI
·
Äldre Jag är väldigt nyfiken, eller vetgirig snarare. Jag är medveten om att jag är det på en nivå som det säkert finns en diagnos på. Jag...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
11 621
Senast: Rosett
·
Hemmet Buke brukar ju ha svar på allt så jag tänkte bolla lite med er :) Jag och sambon köpte ett jättefin hus för ett tag sedan, samma dag...
Svar
19
· Visningar
2 787
Senast: Draumsyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama