Efter överklagan – Cassøe Krüths avstängning kortas

Danmarks Idrottsförbund har delvis lyssnat på Carina Cassøe Krüths överklagande gällande den åtta månader långa avstängningen hon fick efter en uppmärksammad video. Detta innebär att dressyrryttaren snart kan tävla igen.

De som avslöjas med sånt borde aldrig mer få tävla i något lag. Just i det här fallet tror jag starkt på hårdare straff. Det är ingen rättighet att tävla med djur, ägnar man sig åt djurmisshandel så har man sumpat sin chans.
Hoppas sponsorerna lyser med sin frånvaro.

Det jag inte förstår alls är varför inte denna människa har fått helt djurförbud från det att videon kom ut.

Jag tror helt ärligt att det enda sättet att få ryttare som inte borde ägna sig åt hästar att sluta är att sponsorpengar uteblir.

FEI gör ingenting, har absolut noll och inget förtroende för de.

Sponsorerna däremot … de har en enorm makt då makten sitter i pengarna. Majoriteten av ryttarna är beroende av sponsorer och om sponsorerna på allvar enbart gynnar god ridning tror jag att en skillnad kan ske.

Dra tillbaka sponsorpengar på livstid till de ryttare som inte sköter sig har betydligt större effekt än böter och några månaders avstängning.

Det finns visserligen ett fåtal ryttare som klarar sig utan sponsorer, men de är inte många.

CCK har uppenbart återkommit till att visa upp sig på instagram efter en tids paus, där hon nu har skaffat sig en "mogen" presentationsbild där hon och en häst visar fram sina tungor (inte blå på just denna bild).

Tillsammans med tidigare "shake it off" reaction efter att piskvideon kom ut ("shake it off" ligger nu uppe igen) så känner jag att detta är en människa som inte direkt funkar som förebild för någon över fem år, eller som ökar förhoppningarna om att dressyrsporten någonsin skulle klara av att självsanera sig. Återstår bara att hoppas att sporten krymper och kvävs så snabbt som möjligt genom en allmänhet som tar aktivt och entydigt avstånd från eländet, avstängningar eller ej.

Jag tror helt ärligt att det enda sättet att få ryttare som inte borde ägna sig åt hästar att sluta är att sponsorpengar uteblir.

FEI gör ingenting, har absolut noll och inget förtroende för de.

Sponsorerna däremot … de har en enorm makt då makten sitter i pengarna. Majoriteten av ryttarna är beroende av sponsorer och om sponsorerna på allvar enbart gynnar god ridning tror jag att en skillnad kan ske.

Dra tillbaka sponsorpengar på livstid till de ryttare som inte sköter sig har betydligt större effekt än böter och några månaders avstängning.

Det finns visserligen ett fåtal ryttare som klarar sig utan sponsorer, men de är inte många.
Och för att sponsorerna ska backa måste vi fortsätta kritisera och våga vara obekväma. Visa att vi inte accepterar hästmisshandel och att det ger dålig publicitet för sponsorerna.

CCK har uppenbart återkommit till att visa upp sig på instagram efter en tids paus, där hon nu har skaffat sig en "mogen" presentationsbild där hon och en häst visar fram sina tungor (inte blå på just denna bild).

Tillsammans med tidigare "shake it off" reaction efter att piskvideon kom ut ("shake it off" ligger nu uppe igen) så känner jag att detta är en människa som inte direkt funkar som förebild för någon över fem år, eller som ökar förhoppningarna om att dressyrsporten någonsin skulle klara av att självsanera sig. Återstår bara att hoppas att sporten krymper och kvävs så snabbt som möjligt genom en allmänhet som tar aktivt och entydigt avstånd från eländet, avstängningar eller ej.
Antingen så har hon blockerat mig eller så har hon tagit bort instagram igen för jag hittar henne inte, men klart det är ett sätt att blockera folk från att kunna ha en åsikt..

Edit, jag loggade ut från insta och då dök hennes sida upp..jösses..skrev bara en kommentar med tummarna ner på en video och det räckte för att hon skulle blockera..

Med den profilbilden dessutom..alltså..jag har inte riktigt ord för den människan.

Senast ändrad:
Och för att sponsorerna ska backa måste vi fortsätta kritisera och våga vara obekväma. Visa att vi inte accepterar hästmisshandel och att det ger dålig publicitet för sponsorerna.
Nja, åsikter räcker nog inte där tror jag. Om folk backade från dom som sponsrar och inte ger dom några mer pengar, då har det nog effekt. Som alla försäkringsbolag osv och allt annat som nu sponsrar, att alla hästfolk tog bort sina försäkringar därifrån..eftersom det verkar som att det mest handlar om pengar för dom så är nog det det enda som kan få en sponsor att sluta sponsra någon.

Sponsorerna tycker jag visar väldigt tydligt att dom flera struntar i vad dom sponsrar sålänge dom syns, iallafall många av dom.

Antingen så har hon blockerat mig eller så har hon tagit bort instagram igen för jag hittar henne inte, men klart det är ett sätt att blockera folk från att kunna ha en åsikt..

Edit, jag loggade ut från insta och då dök hennes sida upp..jösses..skrev bara en kommentar med tummarna ner på en video och det räckte för att hon skulle blockera..

Med den profilbilden dessutom..alltså..jag har inte riktigt ord för den människan.
Hon gör som Kittel.

Vad händer när ingen längre får respons på oacceptabelt beteende?

Det blir lite som fake reviews. Eller är jag för långsökt nu?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Turerna kring danska Carina Cassøe Krüth efter att videon med hennes hårda spöanvändning på en häst för några år sedan blev känd...
Svar
0
· Visningar
149
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 119
Senast: Rie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
9 255
Senast: Dimmoln
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har aldrig skrivit i den här delen av forumet förut men det här är nog i allmänhet ett rätt dåligt diskussionsunderlag då det är så...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 713
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar