- Svar: 8
- Visningar: 531
Danmarks Idrottsförbund har delvis lyssnat på Carina Cassøe Krüths överklagande gällande den åtta månader långa avstängningen hon fick efter en uppmärksammad video. Detta innebär att dressyrryttaren snart kan tävla igen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och för att sponsorerna ska backa måste vi fortsätta kritisera och våga vara obekväma. Visa att vi inte accepterar hästmisshandel och att det ger dålig publicitet för sponsorerna.Jag tror helt ärligt att det enda sättet att få ryttare som inte borde ägna sig åt hästar att sluta är att sponsorpengar uteblir.
FEI gör ingenting, har absolut noll och inget förtroende för de.
Sponsorerna däremot … de har en enorm makt då makten sitter i pengarna. Majoriteten av ryttarna är beroende av sponsorer och om sponsorerna på allvar enbart gynnar god ridning tror jag att en skillnad kan ske.
Dra tillbaka sponsorpengar på livstid till de ryttare som inte sköter sig har betydligt större effekt än böter och några månaders avstängning.
Det finns visserligen ett fåtal ryttare som klarar sig utan sponsorer, men de är inte många.
Antingen så har hon blockerat mig eller så har hon tagit bort instagram igen för jag hittar henne inte, men klart det är ett sätt att blockera folk från att kunna ha en åsikt..CCK har uppenbart återkommit till att visa upp sig på instagram efter en tids paus, där hon nu har skaffat sig en "mogen" presentationsbild där hon och en häst visar fram sina tungor (inte blå på just denna bild).
Tillsammans med tidigare "shake it off" reaction efter att piskvideon kom ut ("shake it off" ligger nu uppe igen) så känner jag att detta är en människa som inte direkt funkar som förebild för någon över fem år, eller som ökar förhoppningarna om att dressyrsporten någonsin skulle klara av att självsanera sig. Återstår bara att hoppas att sporten krymper och kvävs så snabbt som möjligt genom en allmänhet som tar aktivt och entydigt avstånd från eländet, avstängningar eller ej.
Nja, åsikter räcker nog inte där tror jag. Om folk backade från dom som sponsrar och inte ger dom några mer pengar, då har det nog effekt. Som alla försäkringsbolag osv och allt annat som nu sponsrar, att alla hästfolk tog bort sina försäkringar därifrån..eftersom det verkar som att det mest handlar om pengar för dom så är nog det det enda som kan få en sponsor att sluta sponsra någon.Och för att sponsorerna ska backa måste vi fortsätta kritisera och våga vara obekväma. Visa att vi inte accepterar hästmisshandel och att det ger dålig publicitet för sponsorerna.
Hon gör som Kittel.Antingen så har hon blockerat mig eller så har hon tagit bort instagram igen för jag hittar henne inte, men klart det är ett sätt att blockera folk från att kunna ha en åsikt..
Edit, jag loggade ut från insta och då dök hennes sida upp..jösses..skrev bara en kommentar med tummarna ner på en video och det räckte för att hon skulle blockera..
Med den profilbilden dessutom..alltså..jag har inte riktigt ord för den människan.