Efter överklagan – Cassøe Krüths avstängning kortas

Danmarks Idrottsförbund har delvis lyssnat på Carina Cassøe Krüths överklagande gällande den åtta månader långa avstängningen hon fick efter en uppmärksammad video. Detta innebär att dressyrryttaren snart kan tävla igen.
 
De som avslöjas med sånt borde aldrig mer få tävla i något lag. Just i det här fallet tror jag starkt på hårdare straff. Det är ingen rättighet att tävla med djur, ägnar man sig åt djurmisshandel så har man sumpat sin chans.
Hoppas sponsorerna lyser med sin frånvaro.
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Hästnyheter Turerna kring danska Carina Cassøe Krüth efter att videon med hennes hårda spöanvändning på en häst för några år sedan blev känd...
Svar
0
· Visningar
138
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 095
Senast: Rie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
9 207
Senast: Dimmoln
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har aldrig skrivit i den här delen av forumet förut men det här är nog i allmänhet ett rätt dåligt diskussionsunderlag då det är så...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 698
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp