efter bete

A

agnes_90

Min hästa ska gå på bete i tre veckor nu utan att någon rider honom. Hur ska jag sätta igång honom sen. För man börjar ju inte med att rida hårt direkt. ;)

Sv: efter bete

På tre veckor hinner den nog inte "tappa" så mycket, men en bra tumregel är att igångsättning kan vara lika lång som vilan.

Sv: efter bete

För jag är borta i tre veckor och det finns ingen som kan rida honom, tyvär. Så han får lov att gå på bete i tre veckor och bli tjock. :p

Tycker inte att det är så konstigt att han ska "vila" i 3 veckor oavsett. Visst nog orkar hästar med att ridas varje dag men dom som många andra kan ju faktiskt tycka att det är rätt skönt att "slippa" oss ett tag och bara vara.

Kicki :)

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
240
Senast: Lavinia
·
Ridning Hej! Jag behöver råd från er som har erfarenheter av senskador och igångsättning när hästen stått länge. Min häst som är ett halvblod 15...
Svar
4
· Visningar
806
Senast: Nevermind
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
536
Senast: MiniLi
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
553

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka