efter behandling av equiatriker.....

Lisis

Trådstartare
Mitt sto fick behandling förra året av equiatriker, roterat bäcken och ländkotor som låg fel var diagnosen.
Nu satte jag igång henne under vintern med "skogsmulleridning"
hon kändes väldigt positiv, dock osäker på hon hon fick tillbaka sin vanliga trav.
För tre veckor sedan så åkte hon till min ridlärare för vidareutbildning.
Hon började ganska snart röra sig riktigt illa i trav på böjt spår.

Så idag kollades/behandlades hon av en annan equiatriker, svälld över ländryggen väldigt spänd i hela bäcken muskulaturen.
Hon kommer tillbaka och behandlar igen på fredag.

Det jag funderar över är om fler varit med om att hästen kissar mkt efter behandling? Topsy kissade fyra gånger:eek: Någon som har ngn teori?

Sv: efter behandling av equiatriker.....

Inte av kiropraktik, men jag har upplevt att flera hästar blivit mkt kissnödiga efter akupuktur och laserbehandling. Varför kan jag dock inte svara på.

Sv: efter behandling av equiatriker.....

efter att har blivit behandlade av en kiropraktier lr av laser så släpper ju all smärta o spänningar hästen har haft i kroppen, min häst ser helt drågad ut när kiropraktien har behandlat henne. SÅ dete är säkert därför din häst kissar väldigt mkt efteråt ;P

Liknande trådar

Hästvård Varning för jättelång text. Vill bara skriva av mig och se om någon har liknande erfarenheter, goda råd eller tankar att komma med. Jag...
2
Svar
20
· Visningar
5 790
Senast: pews1972
·
Hästvård Hej. Jag är desperat och behöver råd! Jag har ett 16-årigt sto som är korsning frieser/arab. För nästan två månader sedan så fick hon...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 508
Senast: Ray
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
4 421
Senast: pews1972
·
Kropp & Själ Har börjat förlora hoppet tror jag så vänder mig hit för hjäääälp.... (obs långt) Söker tips, råd, erfarenheter.... Vad som helst...
Svar
8
· Visningar
1 915
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Senast tagna bilden XVI
  • Guldfasanerna