J
josse_horses16
nån mer som använder hästfodret edel???
Kram
Kram
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
okej... varför?? min häst har lite dåliga tänder... känns bra att kunna blötlägga pelletsen åt na... =) kramizJag har använt Edel ett litet tag, och en annan häst i stallet har haft Edel ett bra tag. Själv ska jag sluta med Edel eftersom jag försöker utesluta pelleterade fodersorter.
okej... har du hittat något dåligt med det? i våra nya säckar hittade hela majskorn!!! Inte så bra..Jag använder det och har så gjort i 7 år ungefär.
Pellets känns OK, OM man blötlägger. Men blötlagd mat är inte heller sådär jättenyttigt (hästar behöver tugga sin föda, de har inte flytande/uppblött föda i naturen + magen mår bättre om det är torr mat som tuggas (saliven balanserar magsyran aningens)).
Edel Häst
10,6 MJ
80 smb rp
10 g Ca
6,5 g P
Krafft Grund
11 MJ
80 smb rp
5 g Ca
3 g P
Grund innehåller lite mer energi, men man spar ju definitivt in på mineralkostnaden.
Nä aldrig. Fast majs är ju inget farligt för hästar. Jag köper av en liten foderhandlare som är noga.
Edel leveraras ofta oförpackat till foderhandlarna som själva säckar det. Inte som Krafft som kommer packat och klart. Så det var kanske så att din foderhandlare precis före packat majs.
Jag förstod inte din mening riktig... Jag har också en fånghäst, men ger honom ingen specialmat. Däremot är jag överdrivet noga och försiktig vid foderbyten.jo... men till fånghästar, min, så är det ju definitivt bäst, eller hur det nu stavas...
Jag förstod inte din mening riktig... Jag har också en fånghäst, men ger honom ingen specialmat. Däremot är jag överdrivet noga och försiktig vid foderbyten.