Indyhope

Trådstartare
Någon som vet lite mer om honom? Hur hans avkommor är osv. Ja, allt egentligen. :)
Går det att sälja efter honom?

Senast ändrad:
Sv: Echo

Arras och Hövdingen + Archipelago är ju bra hästar.....men kommer inte ihåg honom själv som någon stor stjärna i Frankrike när han tävlade. Njaa inget för mig. :smirk:
Det finns nog mera intressanta hingstar i Frankrike om man vill ha Franskt. :d

Går det att sälja efter honom?

Tveksamt om dom håller hög kurs.

Vi var ju på auktion i samband med Prix d´Amerique och där var intresset lågt för ungarna och han själv. (du vet..försäljning av 100 dels avelshingst)

Vi har fått en unge efter Echo undan Gloss och den knatade in lite över 100 tusen. Är inte vid livet nu.

AM

Ja, jag funderade lite om det här med att han har låg status i Frankrike. Han har inte lämnat så jättemycket där egentligen (annat än My Love Lady), men här i Sverige finns flera bra hästar. Kan det bero på att han har fått amerikanska märrar här, men franska märrar i Frankrike? Han kanske inte passar på franska märrar?! :confused:

Som tidigare sagts så är han inte så eftertraktad i Frankrike, men har väldigt bra resultat med amerikanskt/svenskt stammade märrar.

Jag vet inget om avkommorna, men jag minns Echo själv från Solvalla, fyraåringseliten, enormt pampig på banan, spurtade som ett jehu och var tvåa efter Tap In, om jag inte minns alldeles galet!

Hur var den i psyket?

Nu hade vi honom enbart fram till ett och ett halvt års ålder.

Vill nog minnas att han var ganska fjantig och lite vek jämfört med hur Gloss ungar var annars.
Gloss själv är ju sylvass och mycket aristokratisk dam som vet sitt värde. Lite fisförnäm :D

I övrigt en ganska grov hingst. Hade ett öra som tippade inåt :D
Silverfärgad svans på en brun kropp.
AM

Liknande trådar

Trav Jag undrar hur man får en travare att galoppera i vagn då han kan galopp i ridningen, från marken osv men i vagn när jag säger kommandot...
Svar
2
· Visningar
838
Senast: Kamomilla
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
980
Senast: Cattis_E
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
437
Senast: Pegasus63
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 477

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Födda 2024

Omröstningar