EAN-koder/streckkoder till egna produkter?

aemaria

Trådstartare
Min pappa har ett bryderi som jag lovat hjälpa honom forska i...
Han har en liten rörelse med tillverkning av runt 5 olika produkter som han säljer till främst en återförsäljare som sedan säljer vidare till slutkund. Nu har denna återförsäljare uttryckt önskemål om att pappa ska märka sina produkter med streckkoder.

Blir inte så mycket klokare när jag googlar på frågeställningen.. Verkar dyrt och som att man behöver något slags abonnemang för att "få" eon-koder. Samtidigt verkar det inte finnas lagkrav på att man SKALL ha streckkoder men pappa vill såklart vara tillmötesgående mot återförsäljaren. Någon som har erfarenhet av detta i mindre skala? Hur gör man det smidigast och billigast?

//Tacksam för hjälp!

Min pappa har ett bryderi som jag lovat hjälpa honom forska i...
Han har en liten rörelse med tillverkning av runt 5 olika produkter som han säljer till främst en återförsäljare som sedan säljer vidare till slutkund. Nu har denna återförsäljare uttryckt önskemål om att pappa ska märka sina produkter med streckkoder.

Blir inte så mycket klokare när jag googlar på frågeställningen.. Verkar dyrt och som att man behöver något slags abonnemang för att "få" eon-koder. Samtidigt verkar det inte finnas lagkrav på att man SKALL ha streckkoder men pappa vill såklart vara tillmötesgående mot återförsäljaren. Någon som har erfarenhet av detta i mindre skala? Hur gör man det smidigast och billigast?

//Tacksam för hjälp!
Googla på "generera streckkod" så kommer det många gratis alternativ.

Ja den biten har jag hajat. Men hur väljer man vilket nummer man ska ha? Kan man bara dra till med ett nummer vilket som helst?
Ja precis! Fråga återförsäljaren vad han vill ha för nummer, för de bör ju funka i hans kassa.
Tex på DHL där jag jobbar så genereras sändningsnumret till en streckkod som scannas när godset hanteras, det är på så sätt som kunden kan spåra godset.

Absolut ingen aning, men QR-kod kanske kan funka? Vet ett företag som har såna på alla ordersedlar, blippas koden kommer ordern upp i datorn.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka