E vitamin, olja eller pulverform?

S

Sandran

Är det många som ger sina hästar E vitamin, varför?
För att inte grovfodret Har tillräckligt med det, eller bara i förebyggande syfte i uppbyggnad av muskler??

Vad är bäst olja eller pulver?

Onödigt, nödvändigt?

Sv: E vitamin, olja eller pulverform?

Det finns mycket lite eller inget E-vitamin i grovfoder, därför ger jag alltid extra E under fodringssäsongen.
Och jag ger Natur-E Micelle ( http://www.n-vet.se/ ) som visat sig funka bäst och har givit det bästa resultatet för våran häst.

Jag ger också extra E-vitamin.
Ger i flytande form, smidigast och pollan tycker om den.

Ja ger evitamin med selen i pulverform. Ger de under hela året utom betes sesongen. Köper en 3 kg hink på granngården för just under 65 kr.

selenet = fattigt i grovfodret
e-vitaminen = muskler och förebyggandesyfte

Ger E-vitamin för musklerna. Har hitills kört med Emins flytande, men har nu testat att köpa en 3 kg:s hink från granngården, E-vit med selen, för en billig slant, så jag har verkligen mina förhoppningar att det preparatet fungerar lika bra som flytande. ( Harej börjat ge de i pulver form än, då emins inte är riktigt slut än ). Lånar tråd. Någon mer som testat granngårdens E-vit? Resultat? Possetivt eller negativt?

tror de är samma som jag använder. Förut använde jag dne i bruna hinken. Vsl eller vad dne nu heter. men fick tips om denna på 3 kg från grangården. Jag jag närker inte alls någon skillnad. Lika nöjd med denna som den tidigare, plånboken också =)

Nått har e-vitaminen hjälpt, ena hästen har stått 3 månader som konvalicent och fått e-vitaminen och har behållt sina basmuskler mkt bra =) Men sen har de ju att göra med resten av fodret också. Men jag är bara nöjd med den 3 kg hinken som finns på granngården..

Varit på Granngården idag och kollat efter den där billiga burken! Hittar inte :(

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 872
  • Artikel Artikel
Dagbok "Klart hon ska ha något gott..." - och ändå är det JAG som uppfödare, som lärt mig via kurser, samt under alla år med katter som har...
Svar
2
· Visningar
513
Senast: IngelaH
·
Foder & Strö Jag blir alldeles snurrig av alla olika fodersorter, tillverkare och näringsinnehåll. Buke, hjälp! Hästen är av den tunnare sortens...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 855
Senast: Fazeem
·
Hästmänniskan Jag vill skaffa häst, och har redan ställt frågor om ekonomi och anläggning. Men jag behöver också svar på hur det är att skaffa sin...
Svar
2
· Visningar
1 647
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka