E-colihöjande preparat

AnnaKarinA

Trådstartare
Tragglar ju med märren, som jag inte får upp e-colihalten på. Hon har efter behandling med coli cure, probimin, mag o tarmbalans, osv osv fortfarande bara 1000 coli per g/träck.

Finns det fler preparat som innehåller e-coli? Kan jag göra ngt mer? Veterinären vill inte göra ngt mer, och även om hästen inte LIDER så ska ju halten vara minst 10 000/g träck och inte 1000.....

Tack! :bow:

Sv: E-colihöjande preparat

Det finns tveksamheter kring relevansen när det gäller att mäta coli i träcken. Så länge din häst mår bra skall du bara strunta i det, se bara till att du har ett bra grovfoder som bas o inga srora kraftfodergivor.
En sak man alltid måste tänka på är att baktfloran anpassar sig till utfodringen, om utfodringen inte bäddar för höga colital hjälper inga tillsatser i längden.
PL

Senast ändrad:
Sv: E-colihöjande preparat

ankic skrev:
Vad är Colicure? Borde det inte öka coli antalet?
Det är en vätska som innehåller en massa bra basilusker. På Amorina hjälpte det inte, den veterinären jag pratade med sa att hon kanske inte tillgodogör sig den colin hon får. Inte vet jag. Jobbigt dock, får tvätta svans och ben dagarna i ända, hästkraken är skimmel och går på lösdrift... känns kul o tvätta henne när det är -20... (vilket det lyckligtvis inte är här så himla ofta, men ändå....)

Liknande trådar

Hästvård Jag blir inte riktigt klok på min hästs mage och tänkte nu höra om någon har liknande erfarenheter. Börjar med en liten (halvlång)...
Svar
11
· Visningar
3 108
Senast: MayGrace
·
Övr. Hund Jag har precis insett vad jag lider av, skönt att äntligen få det konstaterat: Minst fyra av nedanstående kriterier skall vara...
2
Svar
20
· Visningar
3 740
Senast: Lager
·
Hästmänniskan Jag visste inte riktigt om tråden var mest lämplig på Hästvård eller här, men jag tänkte eftersom det mesta egentligen gäller hur jag...
2
Svar
22
· Visningar
5 965
Hästvård hej, behöver skriva av mig lite:), kanske kan ni dela med er av era åsikter och tankar:D... Så här ligger det till - jag har en...
Svar
19
· Visningar
3 301
Senast: Bleuh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama