Dyrt med western...

N

Natascha

Varför ska det va så dyrt att rida på clinics o lära sig lite om western ridning? nu nyss var det en lapp uppe i stallet: 250:- för ett ridpass i grupp. + 50:- i manege hyra. Sen sa ju hästen dit oxå o för mig som inte har egen transport blir det yttligare 200:- + bensin 100:-. Då är man snabbt uppe i 600:- för en ridlektion. Inte konstigt att jag inte kan nått :confused:

Fast är det inte så vilken ridstil du än rider?!

Det är då inte nå billigare för mig att rida ett dressyrpass för en tränare. Men vi har egen transport, fast det kostar också.

det beror ju lite på hur duktig tränare du har, om du ska träna för ett proffs som du lär dig mycket av under en lektion så är det ju värt pengarna. En helgclinic brukar gå på ca 900 för en duktig tränare om du tar hem han och är flera och då är det inräknat ridhushyra mm. Då rider man oftast 4 timmar under helgen dvs 225 kr för en timme...och det är ju inte mycket med tanke på om du bara ska hyra ett ridhus själv 1 timme så bär det ju av till 200 kr......25 kr extra så har du en väldigt bra tränare.....så om man tänker så är det ju inte dyrt.
Lycka till...ge inte upp :bump:

visst, det kan ju som du säger tillkomma en del kostnader runt omkring. Men själva tränaren tjänar inte mycket på det. Vad kostar det tex att gå till frisören? Eller lämna in bilen? Eller besöka doktorn?
Alla måste vi leva och som tränare tjänar man knappast några stora pengar.

Speciellt om man tänker på att det är deras helger som går. Oftast vill ju vi träna på helger eller kvällar. Då måste tränarna ställa upp på våra villkor men förväntas knappast ta mer betalt om det är helg. Ser man sedan till att det skall skattas osv för de pengar de drar in p åen clinic så blir det inte så mycket pengar för dem.

Jag tycker också att det går mycket pengar till hästen, men som sagt jag tror det går mycket pengar oavsett vad du väljer att rida.

På vissa ställen i Sverige kan det nog gå mer pengar om man valt western eftersom den inte är lika utbredd som tex dressyr. Lite tråkigt men det blir ju bättre och bättre. Jämför nu och för 10 år sedan. Det går framåt. :bump:

Deras helger som går.......ja, ja men de har ju själva valt detta hemska yrke...........fniss......

- Jessica - ;)

Hehe... ja de har ju det, men de lever ju inget lyxliv precis.. så kostnaden kanske är rätt överkomlig ändå.

jag tycker att mitt jobb är helt underbart och skulle inte byta det mot något. :love: dessutom brukar jag ta ut andra dagar som "helgdagar", så sånt ordnar sig ju alltid.

Försökte bara försvara priserna. De är inte så höga egentligen.. ;)

Går det inte att ordna en clinc där du är? Eller ta dit en tränare till dig själv. Då behöver du ju bara betala tränaren och hans/hennes bensinpengar.
Ring runt och fråga!

Lycka till! :)

Liknande trådar

Äldre Någon som bolla lite biltankar? Allt vad leasing heter blev sågat av mina kollegor vid lunchbordet idag och elbilar hade de noll koll...
Svar
17
· Visningar
2 311
Senast: lillkillen
·
Utrustning Ska ut och tävla med unghästen, vad kul tänker ni.. jo, men.. Han är "lite" större än min andra pålle och får således inte plats i...
Svar
14
· Visningar
9 600
Senast: jenny82
·
Hästmänniskan Hur har ni som har fler än en häst råd? Vad räknar ni på att ni lägger ner per månad på era hästar? Jag funderar fram och tillbaka på...
Svar
11
· Visningar
3 080
Senast: skumpan2000
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama