Sv: Dyra blandrashundar
Jag känner mej alltid "personligt påhoppad", som att jag är dum i huvudet och att min hund är bara ett äckligt litet kryp som inte är värd att ägna en blick eller en tanke bara för att det är en blandras!!
Jag blir ledsen när jag läser alla (inte bara ditt) inlägg om hur dåliga hundar det är. Jag vet att de flesta här menar på att de inte stödjer planerad blandrasavel och det håller jag helt och hållet med om, men det verkar även som att många inte tycker om själva hunden.
Min hund är en blandning mellan två raser, BÅDA föräldrarna är både höft/armbågs röntgade, ögonlysta OCH utställda. Båda är reg. och har stamtavla i många led. Jag köpte henne från en kennel som föder upp båda raserna och det hade råkat bli en "fruktansvärt pinsam" tjuvparning.
När jag köpte min hund fick jag med ett "startkit", foder ,Välkommen valpvideon, info om skötsel under valpens första tid, allt som uppfödaren skickar med de renrasiga hundarna. Uppfödaren och jag har fortfarande kontakt och vi ska ha valpträff framåt sommaren.
Jag är absolut inte för blandrasaveln på nåt vis, jag tycker det är hemskt när man korsar allt möjligt och skulle oxå vilja ha ett stopp på det på något vis, MEN jag blir ledsen för jag älskar min hund...
Jag betalade 4000 :- för henne.