M

mamsan

Vad kostar det ungefär, de olika sorterna? Är det mycket dyrare än fibergi? Hur många kg är säckarna på?

Sv: Dynavena

Okej tack, ja det var ju inte billigt direkt, men då ska det ju iofs innehålla ungefär allt man behöver ge förutom hö? Har nämligen sett att det finns en återförsäljare i vår lilla by, vilket skulle underlätta foderinköpen en hel del, nu ger jag fibergi samt lusern och mineraler, vitlök vitaminer och det måste jag åka 6 mil för att inhandla på olika ställen i stan! Ger du Dynavena? Har du bra erfarenhet av det? Min häst har nämligen känsliga luftvägar och behöver bra med protein så jag tänkte att 100 kanske skulle vara nåt för henne!

Sv: Dynavena

Hur mycket du ska ge och om det täcker vet ju ingen förrän det presenteras grovfoderanalys. Det kanske inte alls passar med ditt hö...

Nej, jag skyr färdigfoder. Föredrar ett så bra grovfoder att det räcker med bara det, eller med pyttelite kraftfoder i tillägg...

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
532
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 315
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
435
Senast: Elo
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 929
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar