Duschmunstycke häst med schampoo

Mirabilis

Trådstartare
Jag har sett ett asbra munstycke där man kan skruva på en behållare med schampoo så man kan förenkla tvättningen av hästen.

Men jag kan för mitt liv inte hitta sidan/vad den heter igen. Någon som vet vjag pratar om?!

Jag har också sett reklamen men har svårt att tänka mig att det blir särskilt rent bara av att schampot rinner ner på hästen. Hoppas dock att nån här har testat och kan berätta hur den fungerar 😊
Tänkte precis samma, det är ju ingen billack man försöker tvätta rent utan snarare en matta. Man behöver ju skrubba för att få rent på djupet.

Nä jag tänker mest att det är ett enklare sätt att blöta ner med schampo samtidigt, sen får man ju naturligtvis skrubba runt med en massageborste tex för att rengöra ordentligt.

Jag har sett ett asbra munstycke där man kan skruva på en behållare med schampoo så man kan förenkla tvättningen av hästen.

Men jag kan för mitt liv inte hitta sidan/vad den heter igen. Någon som vet vjag pratar om?!
Groomeasy! Jag vill också testa, det hade ju varit nice om det var en borste också, tänkte precis samma om skrubbandet.

Det finns en amerikansk hundfrisör som använder ett liknande munstycke, fast från annan tillverkare, där man kan se hur den fungerar "i verkligheten". Frisören verkar nöjd med den vad jag uppfattat hittills.

Det är ganska effektivt om man liksom sprayar mothårs! Kanske inte riktigt så enkelt som det ser ut i reklamen såklart.
Det är väl inget att ha för en pedantisk tävlingstvätt men ändå helt okej!

När jag hade skimmel brukade jag börja med den för att efter det använda hink och svamp till skimmelschampot.

Sök på foam lance till vattenslang, en sån går utmärkt att använda. De är dock tänkta till ex. bilen eller altanen :)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 472
Senast: Freazer
·
Hästvård Har sett konstiga fläckar på hals och bakom öron på ett par av våra hästar. Som en äggsamling??:confused: 😶men det är som hårda smulor...
Svar
13
· Visningar
1 428
Senast: Livi
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 599
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 602

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka