Dumt eller OK?

Status
Stängd för vidare inlägg.

oz_joj

Trådstartare
Har sådan oerhörd lust att åka till Grevagårdens avelsvärderingar nästa helg. Sonen är då ca 3 månader. Jag brukar fota och tänkte då försöka fota så mycket jag kan. Sambon följer med och tar huvudansvar för sonen men jag måste ju amma då och då.

Mormor kommer att bli förfärad om vi väljer att åka, men hon är lite grann av typen att sonen är "gjord av socker".

Men är det dumt att åka ca 15 mil, ev sova på vandrarhem/stuga, dra med sonen på en sådan tillställning där pappa och son mest får sitta i fiket/lånat rum eller gå med vagnoch jag hoppar omkring bland hingstarna (ammar inomhus givetvis)? Tänker även på riksen för tex RS-virus...
 
Sv: Dumt eller OK?

Jag hade åkt... men å andra sida åkte vi till göteborg när fredrik var 3 veckor... ;) fyra timmar enkel resa men det gick fint! Det är ju utomhus mest.
 
Sv: Dumt eller OK?

Det är klart att du ska åka!! :)

Det blir inte svårare än vad du gör det till!

Man måste fortsätta att göra saker som man tycker om "trots" att man fått barn, annars blir man ingen bra förälder.

(det brukar iaf jag skylla på när jag vill göra roliga saker.. :angel: )
 
Sv: Dumt eller OK?

Åk!
Det är ju nu barn är lätthanterliga, har man bara fixat mat och sovplats kräver de ju inte mer.
Har varit i fjällen på skoter med alla mina som småbebisar 4, 6, 9 månader och då har vi varit ute i ca 10 timmar per dag.
Yngsta bebisen vi haft med oss på fjällresa var inte en vecka ens!
Men de var inte ute alla dagar och inte lika länge.
 
Sv: Dumt eller OK?

Sånt där har mina gjort hela tiden, från början! Bärsele :idea:

Det är betydligt mindre smittrisk på hästtillställningar där man är mer utomhus än tex i den lokal livsmedelaffären.

Smart kan vara att försöka tajma bilresan med barnets normala sovtider.
 
Sv: Dumt eller OK?

Så klart Ni ska åka!

Min dotter, nu 8 mån, har följt med oss/mig oavsett vart vi åkt. När hon var 1 mån åkte vi till Öland för en veckas semester med kompisar. Väl där var vi på resturang, badstrand, djurpark. m.m m.m Inga problem!

Sen dag 2 har hon varit med mig i stallet. Hon har varit flera gånger på hästutställningar på heldagar. Detta innan hon var 4 mån.

Ja, det har aldrig varit problem. Bara man hela tiden planerar vad man ska ha med sig, så man inte står där och saknar blöjor, välling eller andra viktiga saker. Då blir det väldigt jobbigt och stressigt.

Lycka till och ha det så skoj! Man kan inte lägga ner sina egna intressen bara för att man har blivit fler. :)
 
Sv: Dumt eller OK?

Bärsele! Det är verkligen super!! Hade inte klarat mig en dag utan bärsele. Nu är hon dessvärre för stor. Det går men hon väger snart 8 kg så det blir tungt att gå några längre sträckor. Men till våren ska vi köpa en haglöfs, som man bär barnet på ryggen med. Då blir det rejäla promenader igen i skogen, skönt att slippa hålla sig till vägar och rotfria stigar. :)
 
Sv: Dumt eller OK?

Signe var med mig och tittade på halvblodens bruksprov när hon var 2 månader... (nåja jag tittade, hon sov. :p) Selma var med mig ganska överallt när hon var liten.

Självklart ska du åka! :D
 
Sv: Dumt eller OK?

Vi hade med oss våran lilla ifjol på alla tävlingar. Både endagars och meeting, ifrån att hon var tre månader. Det var jättesmidigt. De erfarenheter vi hade när vi hade henne på bärsele tidigt på våren när det var snö var dock att hon började skrika utan att vi förstod varför. Men det gjorde vi när vi tog av henneför att byta på henne. Då var hon iskall om fötter o händer:cry: Inte så roligt!

En positiv erfarenhet var dock att hon sov som en stock vilket gjorde det lätt att hinna med "tävleriet".

Däremot nu!!!:smirk: När hon är dryga åre,t så är det inte lika lätt att ha med henne. Då är det en persons arbete att bara passa henne!

Så åk du nu! Nästa år kanske blir svårare!
 
Sv: Dumt eller OK?

Varför skulle det vara dumt? Fattar inte... Det är väl bara att ta med bebben!!
 
Sv: Dumt eller OK?

Yamaha skrev:
Det är klart att du ska åka!! :)

Det blir inte svårare än vad du gör det till!
Tack du och andra för peppingen, ni har nog alldeles rätt! Har bara inte bokat boende än, vill gärna stanna båda helgdagarna, hoppas det ordnar sig och att sambon inte backar ur nu... Tror vi åker! Han har hela tiden varit mer positiv än jag. Hade gärna åkt den här helgen också, på specialraserna men svärmor är här...
 
Sv: Dumt eller OK?

Silverkedjan skrev:
Sånt där har mina gjort hela tiden, från början! Bärsele :idea:

Det är betydligt mindre smittrisk på hästtillställningar där man är mer utomhus än tex i den lokal livsmedelaffären.

Smart kan vara att försöka tajma bilresan med barnets normala sovtider.
Vi har ju bärsele! Köpte en begagnad Babybjörn men den är ju så obekväm efter bara ett litet tag, men kanske bra att ta med som omväxling till vagnen.

Vad är normala sovtider för vår lilla stjärna? Han har väl fortfarande inte riktigt fått in dem. Sover i o f s bra på nätterna med avbrott för mat (aldrig gråt!) och sen uppe och byt blöja med pappa innan han går till jobbet och sen sova till allt mellan 9-11 med mamma (jag smiter ibland upp före). Kanske borde vi åka vid 7 då pappa byter blöja vanligtvis.
 
Sv: Dumt eller OK?

ulda skrev:
Varför skulle det vara dumt? Fattar inte... Det är väl bara att ta med bebben!!
Barnets mormor är bra på att påverka och skulle nog linda in honom i bomull om hon fick. Jag har väl lyssnat lite för mycket på henne...
 
Sv: Dumt eller OK?

oz_joj skrev:
Vi har ju bärsele! Köpte en begagnad Babybjörn men den är ju så obekväm efter bara ett litet tag, men kanske bra att ta med som omväxling till vagnen.

Vad är normala sovtider för vår lilla stjärna? Han har väl fortfarande inte riktigt fått in dem. Sover i o f s bra på nätterna med avbrott för mat (aldrig gråt!) och sen uppe och byt blöja med pappa innan han går till jobbet och sen sova till allt mellan 9-11 med mamma (jag smiter ibland upp före). Kanske borde vi åka vid 7 då pappa byter blöja vanligtvis.

Kan man få puffa lite för sjal... Jag bär Fredrik flera timmar i sträck utan att få ont, och det är smidigt att röra sig... När barnen blir lite äldre är tex en Ergo eller pataum väldigt bra bärselar som avlastar suveränt! Det finns även bättre bärselat än babybjörn som faktiskt avlastar...
 
Sv: Dumt eller OK?

Det gäller ju att prägla de små så tidigt som möjligt så det blir hästmänniskor av dem... :p Min systerdotter fick sin första häst igår en månad gammal. :angel: Hennes pappa sa att det skall definitift inte bli hästmännsika av henne... Men moster (jag) skall nog ordna att det blir hästtjej av henne... :rofl:
 
Sv: Dumt eller OK?

Vi har ju bärsele! Köpte en begagnad Babybjörn men den är ju så obekväm efter bara ett litet tag, men kanske bra att ta med som omväxling till vagnen.

Varför besvära sig ens att ta med något som är obekvämt att bära i? Säger som Snurrfian: SJAL! Man orkar bär hur länge som helst, och det känns inte ens att man har en unge på sig. Vill du inte köpa en så går det utmärkt att sy ihop en egen av lakan!! Hojta om du vill ha beskrivning och knytinstruktioner.

Och första barnet när det är litet, det är ju bara att dra dit man har lust. De hänger ju med och är nöjda så länge de får käk!
 
Sv: Dumt eller OK?

Madick skrev:
Varför besvära sig ens att ta med något som är obekvämt att bära i? Säger som Snurrfian: SJAL! Man orkar bär hur länge som helst, och det känns inte ens att man har en unge på sig. Vill du inte köpa en så går det utmärkt att sy ihop en egen av lakan!! Hojta om du vill ha beskrivning och knytinstruktioner.

Och första barnet när det är litet, det är ju bara att dra dit man har lust. De hänger ju med och är nöjda så länge de får käk!
Sambon orkar nog babybjörn längre än vad jag gör, tänkte han kunde ha med och bära men vi får se...

Tar GÄRNA emot både beskrivning och instruktioner. Jag som är idiot på att sy (det får sambon göra, han kan) och knappt kan knyta en sarong har tvekat på sjal även om jag visst tror er i att de är underbara.
 
Sv: Dumt eller OK?

Här har de flera olika sorters sjalar och selar http://www.sjalar.nu/ om du går in under "Våra bärsjalar och bärselar"
Annars är www.sjalbarn.se ett väldigt bra ställe att få tips och idéer! Där finns det sybeskrivningar och knytningar! Och ett väldigt trevligt forum där man kan ställa möjliga och omöjliga frågor om sjalar... ;)
 
Sv: Dumt eller OK?

Jag var på första övernattningsresan med Elvira då hon var 2 månader. Hon fick både sova borta, åka flygplan och gå på mässa, i mammas bärsjal. Inga som helst problem!
När vi åkt bil så sover hon så gott som hela tiden, även när vi åkt flera timmar i streck.

Hon är väldigt lättsam att ha med sig, åka bärsjal och äta ibland så är hon nöjd. Nu funderar vi på att åka på semester utomlands, medans hon fortfarande ammar och inte kryper.
 
Sv: Dumt eller OK?

Pontus har varit med överallt när han var lite, han var med på islandshäst SM i Uppsala, visserligen var han äldre än några månader men det var en upplevelse utan dess like i den lervällingen som rådde då.

Han har även varit på Grönan men då var han bara 3 månader gammal, han har också varit på Parken Zoo och då var han endast 2 månader :D om det var jag eller han som hade roligast på dessa ställen låter jag vara osagt :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 808
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp