Dum fråga men nödvändig! Vargtänder!!!!?

L

Lord Owen

Ja, nu måste jag låta som en tönt men jag undrar ändå och frågar man ingenting så får man ingenting veta :smirk:
Har alla hästar vargtänder från början eller är det något de får senare i livet (när?) eller inte får alls? Om de har vargtänder har de då ALLTID problem med dem om man rider med bett? Är det då bättre att ta ut vargtänderna när man märkt att hästen har dem även om man inte ser några tydliga tecken på att hästens skulle ha ont av dem?

Sådärja, hoppas på många svar :)

Sv: Dum fråga men nödvändig! Vargtänder!!!!?

Alla hästar har inte vargtänder, dom kommer oftast runt 6 månader men kan dyka upp senare. En det tappar dem själva. Visst kan hästar ha vargtänder utan att få problem men det är ju svårt att veta hur mycket de stör därför är det ofta bra att ta bort dem.
PL

Sv: Dum fråga men nödvändig! Vargtänder!!!!?

Där fick du ett omfattande svar av PL, svårare än så var det inte. ;) Fast man måste fråga, annars får man inget veta.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
739
Senast: tara
·
Hästvård Vår häst har fått diagnos remodellering (typ pålagringar) i SI-leden och kristaller i disken mellan sista ryggkotan och första ländkotan...
Svar
1
· Visningar
716
Senast: Ajda
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
747
Senast: Squie
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 873

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka