Dum fråga beträffande lucern i 15 kg's säck

Sv: Dum fråga beträffande lucern i 15 kg's säck

Kan inte tänka mig annat än att de skrivit fel helt enkelt.

Jo det gör det. Håller med om att de måste ha skrivit fel.

Det ser ut som tryckfel, kan inte heller tänka mig något annat.

Ett tryckfel.

Dangrönts lusern är 8,4 MJ/kg. Kanske har ändrats till 8.

Tack alla, ingen nämnd och ingen glömd. Trodde det hade ngt med danska måttenheter att göra.

Men då är jag nöjd. Damen äter med god aptit och de säckarna sparar mig några kronor i plånboken. Då kan jag fortsätta fodra med det utan "Ågren".

Nja alltså energi mäts i Joule (J).

Inom hästeriet räknar vi oftast med Megajoule (MJ) men det finns såklart fler. KJ finns det inget som heter men däremot finns det kilojoule(kJ) vilket motsvarar 0.001 MJ så det lucernet skulle gärna jag vilja få tag i ;)

Nja alltså energi mäts i Joule (J).

Inom hästeriet räknar vi oftast med Megajoule (MJ) men det finns såklart fler. KJ finns det inget som heter men däremot finns det kilojoule(kJ) vilket motsvarar 0.001 MJ så det lucernet skulle gärna jag vilja få tag i ;)

Mmm... det var just det där med kolo o mega, som jag hade ett visst minne av sen skoltiden även om det var länge sen.

Och jag vill nog ha lite av både energi och protein till min dam. så kilo är nog lite för lite... Jag kommer säkert ändra mig framemot sommaren, när hon kommer i toppform igen.

Liknande trådar

Foder & Strö Kan detta verkligen stämma? Energi 8 KJ/kg foder, brukar inte energi mätas i MJ.
Svar
0
· Visningar
258
Senast: IngelaH
·
T
Foder & Strö Fick hem en mager krake i helgen, bara skinn och ben. Och då menar jag skinn och ben, har aldrig sett något liknande...
2 3
Svar
57
· Visningar
8 018
Senast: Trollungen
·
E
Foder & Strö Hej! Jag har några undringar angående min hästs foder. Hon är just nu under igångssättning efter en senskada, så hon får endast...
Svar
1
· Visningar
701
Senast: godishanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama