Duktig(a) kissekatt(er)!

Tassetass

Trådstartare
Idag är ju mitt första nyår med Dimma, det tredje med Isola. Isola visste jag är ganska obrydd om smällare och fyverkerier, men Dimma vet jag ju ingenting om.

Redan nu smäller det ganska bra här och Dimma har legat under soffan och tryckt. :( Isola ligger tämligen obrydd på sängen och småsnarkar. För en liten stund sen kom Dimma fram för att springa på lådan och dricka lite. Hon gick sen bestämt mot soffan (sådär lite "nertryckt" i steget) för att krypa och gömma sig igen. Provade att locka lite på henne och nu ligger hon istället i soffan! Hon rycker till lite ibland och verkar inte direkt gilla det här med nyår, men hon är så duktig som vågar hålla sig framme i alla fall. :love:

Och Isola är förstås duktig hon med, i all sin obryddhet. :D

Hur förlöper nyåret för er övriga som är hemma med katterna?

Senast ändrad:
Sv: Duktig(a) kissekatt(er)!

första nyåret med bebisarna, här har det smällt utav helvete sen 5-tiden ungefär. Men de tar det coolt, lillkillen ligger hos mamma och myser och tossan sussar på favoritplatsen i tv bänken.

de lite högre smällarna rycker de till lite för. men det är nog tryggt att jag är hemma hos dem iaf :) ville inte lämna dem ensamma en kväll som denna..

Naw, vad skönt! :D Visst är det härligt att de är trygga, de små liven.

17359672.jpg

såhär ser det ut :) och nu smäller det rätt högt.

(visst är de läskigt lika varandra?? )

Rena spegelbilderna!! Den där bilden ska jag visa folk när de påstår att mina små kräk är lika varann... :angel:

Här går det inget vidare...

Katten lyckades smita ut och nu sitter han där ute och är rädd :(

Så nu ska jag ut igen med ficklampan...

jag ser skillnaden på svansen :o annars händer det att jag tilltalar mamma "lilla gubben" ganska ofta när de kommer fram en och en.. :angel: men hon har tjockare svans än vad han har.

Här har det i princip inte smällt någonting än (det har sina fördelar att bo på landet ;)) men vad jag kommer ihåg så reagerade inte någon av katterna något nämnvärt på raketerna vid nyår förra året. Jag lider med dem som har djur som är rädda för raketer och smällare. :(

Jag har på tv:n för att få en liten ljudridå, och än så länge bryr de sig inte.

Men vid tolv kommer den ene att vara superrädd, som vanligt. Den andre kan variera, alltfrån att hoppa upp i fönstret för att titta på eländet till att krypa in under sängen med brorsan.

*knapplån*

Det smäller allt mer, men nu ligger Dimma och snarkar i soffan och Isola ligger i fönstret. Mina fina små damer. :love:

naww :)

tror faktiskt det gör stor skillnad att vara hemma och vara som vanligt. det blir tryggare så. sen vet man ju inte hur de reagerar när man inte är där - men man får väl tro att man har lite inverkan i alla fall :D

duktiga damer du har :)

nu sitter lillkillen och tittar på fyrverkerierna i fönstret - det är som värst hitills just nu :p

Nu tror jag det värsta är över här i alla fall. Dimma har sovit sig igenom det hela (hon verkade komma över sin rädsla när hon väl vågade sig fram) och Isola har haft lite svårt att bestämma sig om det är kul eller lite läskigt. Smäller betydligt mer här än vad det gjorde när vi bodde i Piteå.

det blev lite för mycket för mina sådär ett par minuter i midnatt. och än smäller det ... så nu ligger de på sina "trygga" platser och trycker.

tyvärr har jag ingen röst att tala om så särskilt mycket lugnande saker får jag inte ur mig. mest kraxande..

Stackars missar... Här tror jag inte det fyrades av en enda raket i år. (Det märks att barnen börjar flyga ur bona. :D)

min pärla sitter här vid mig,på datorbordet och spinner,precis som vanligt,hon verkar inte bry sig,tack och lov.
dotterns hamster verkar dock lite ängslig.

Vad duktiga kissarna varit!!

Jag var på fest i närheten av dig igår och det small inte lite! Jag hoppade själv till för några smällare under kvällen..

Min tjej satt som vanligt i fönstret och kikade på raketerna utanför, här började det smälla redan i lördags. Hon tycker mest att det är spännande. Det var första nyårsafton som vi faktiskt inte var hemma hela kvällen, men då hon älskar de lysande prylarna på himlen o inte är rädd för smällarna så var jag inte ett dugg orolig. Vår lägenhet är dessutom väldigt ljudisolerad mot ljud utifrån då vi bor nära flygplatsen.

När vi kom hem kom hon utspatserande i hallen o sträckte på sig o gäspade, o hennes grop i sängen var varm. Så hon hade nog sovit ett par timmar där. :D

Liknande trådar

Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 490
Senast: MJLee
·
K
Övr. Hund Jag har precis börjat med klicker med vår hund vilket han svara väldigt bra på. Både för trickträning på kul och i sammanhang då vi har...
Svar
16
· Visningar
1 272
Senast: Kerba
·
Övr. Katt Jag har haft Dimma sen i oktober och i början var hon ju väldigt skygg och visade sig bara för ett par utvalda personer. Numer är hon...
Svar
8
· Visningar
1 029
Senast: Tassetass
·
E
Övr. Katt Hej på er!! Nu är goda råd dyra!! :confused: Som flera av er vet så blev vår underbara lilla Kajsa överkörd för drygt en vecka...
Svar
9
· Visningar
1 205
Senast: Explicit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama