Duger denna sele?

Kickis

Trådstartare
Ännu en selfråga. :crazy:

Jag har precis köpt en liten welshponny som ska vara endel körd. Dock med skitsele och är då inte van vid baksele. Jag funderar nu på vad för sele jag ska skaffa. Jag har en rockard med den saknar svängel, med fäste för svängel finns, så de är bara att skaffa en och sätta dit (hoppas jag). Jag har kikat på den sele de har överst på denna sida; http://www.selar.se/butiken/?menyradnr=10200&grupp=101 Nylonselen. Men är den nått att ha? Jag är rätt öppen för andra material än läder då de ofta kräver mindre stötsel.

Sv: Duger denna sele?

Tack för de!:bow: Att jag inte tänkte på att söka själv.:crazy:

Var väl inte jätte imponerad av kvaliten, men de lär man väl inte bli till det priset heller.
Hade helst velat köpa en bättre begagnad sele, med de verkar vara få sånna på marknaden. Jag har kollat på blocket och hästnet och så här förstås. Finns de nån annan försäljningssajtsajt där de finns mycket begagnad prylar för kärning?

Liknande trådar

Körning Jag har scannat av begagnatmarknaden i veckor och nu ger jag upp, det får bli nytt istället! Folk kan ju varken skriva ut vilka delar...
Svar
12
· Visningar
2 922
Senast: kolblakkur
·
Körning Har lite småplaner på att ta upp körningen med min connemara. Han kördes när jag köpte honom av uppfödaren för 5år sedan men sen dess...
Svar
6
· Visningar
1 659
Senast: agtatoon
·
G
Körning Jag har kört lite häst hos tidigare sköthästar, gått några kurser på ponnytrav osv. Efter det så har mitt körintresse vilat då jag ridit...
Svar
1
· Visningar
773
Körning Har nu skaffat en shettis till min 3½ åriga dotter, och jag tänkte hjälpa till att motionera honom genom att köra honom:) Har tidigare i...
Svar
2
· Visningar
1 419
Senast: Bubbaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka