Dubbeltäcke special?

Alltså hur kan det eg inte finnas? De flesta är väl rätt olika varma :D

Tänk vad finurligt. Slippa skarv också som blir om man syr ihop.

(@Equilina kan du sy annars? :D)

Jag trodde det var hästtäcken du pratade om, fattade verkligen ingenting :-) Sen kopplade jag...

Fast man kan väl sy ihop två täcken och sen använda en påslakan utanför, då märks väl inte skarven?

Jag tänkte mer att det är ju en "hård" kant runt om täckena. Så får man sy ihop två kanter. Erkänner, jag är lika klen som min höst :D

Mest tänkte jag väl att det ju känns som en självklar "uppfinnig". Min sambo hade kunna ha svalaste täcket typ året runt o jag vill gärna ha tjockaste året runt eftersom jag bara sticker ut benet om jag blir varm. Kompromissen blir att sambon tycker det är för varmt 99 % av tiden och jag har filtar i princip året runt.

Och ja, vi vill ju alltså ha ett dubbeltäcke o inte varsitt.

Ikea har! Ett dubbeltäcke där ena halvan är 1 värmegrad, andra halvan är 3 i värmegrad. Sätts ihop i hörnen med tryckknappar :) Superbra! Ska se om jag hittar länk.

Lösningen måste ju vara ett dubbelpåslakan med två fack - som du kan fylla med täcken av önskad tjocklek. Då kan du alltid ha rätt värmekombination på täckena och ändå slippa skarv.

Lösningen måste ju vara ett dubbelpåslakan med två fack - som du kan fylla med täcken av önskad tjocklek. Då kan du alltid ha rätt värmekombination på täckena och ändå slippa skarv.

Finns det?

Det blir ju dock ett "hål" på mitten (där täcket används som mest).

Mvh Petig :D

Jag skulle också vara i ett behov av sådant täcke. Testat att ha två täcken i samma stora påslakan, med en egensydd söm i mitten. Blev inte nöjd. Sambon får ha det varmt ett tag till, sen får det tyvärr bli varsitt täcke under en period.
Håller tummarna att någon säger sig veta vart ett täcke av olika tjocklek finns

Jag skulle också vara i ett behov av sådant täcke. Testat att ha två täcken i samma stora påslakan, med en egensydd söm i mitten. Blev inte nöjd. Sambon får ha det varmt ett tag till, sen får det tyvärr bli varsitt täcke under en period.
Håller tummarna att någon säger sig veta vart ett täcke av olika tjocklek finns

På vilket vis blev du inte nöjd?

Alltså jag är aspetig o vill helst rätta till täcket varje gång (bäddar inte, då kansks alla andra skakar täcket rätt?). O blir galen på de påslakanen som är 1-2 dm bredare än täcket!! Vill ha täcke ända ut i kanten precis hela tiden. Det är inte ovanligt att jag rycker av sambon täcket för o fixa det när jag går o lägger mig sist :o Men samtidigt vill jag ju inte ha ngt hårt i hörnet, som en tryckknapp eller kardborre.

Därför känns ett färdigt dubbeltäcke bara med mer fyllning på ena sidan som något helt fantastiskt :D

Finns det dubbeltäcken där ena halvan är sval och andra varm? Vet inte vad jag ska googla på.

På tv såg jag en gång (på draknästet?) kallades molntäcket tror jag? som skulle finnas i olika delar och tjocklekar att sätta ihop som man ville. Typ varmare vid fötterna och så vidare, jag tyckte det lät jättesmart. Vet inte om den säljs som molntäcket nu.

På vilket vis blev du inte nöjd?

Alltså jag är aspetig o vill helst rätta till täcket varje gång (bäddar inte, då kansks alla andra skakar täcket rätt?). O blir galen på de påslakanen som är 1-2 dm bredare än täcket!! Vill ha täcke ända ut i kanten precis hela tiden. Det är inte ovanligt att jag rycker av sambon täcket för o fixa det när jag går o lägger mig sist :o Men samtidigt vill jag ju inte ha ngt hårt i hörnet, som en tryckknapp eller kardborre.

Därför känns ett färdigt dubbeltäcke bara med mer fyllning på ena sidan som något helt fantastiskt :D

Jag är också lite känslig för hur det är. När man gjorde så blir det ju en söm i mitten. Det passade inte mig. Det är ju stor risk att man hamnar vid sömnen/ skarven då.
Känner igen petigheten, ska inte prata om kuddarna, ännu viktigare ju.

Liknande trådar

Hemmet Ja. Jag behöver köpa en ny bäddmadrass och jag tror nog att jag bara har köpt en bäddmadrass i hela mitt liv. Jag står och velar mellan...
Svar
7
· Visningar
523
Senast: mysboll
·
Kläder & Bli fin Av olika anledningar så behöver jag ha ett par väldigt svala underställsbyxor för att få en lite fräschare känsla under ett par mycket... 2
Svar
31
· Visningar
1 541
Senast: Account
·
Hemmet Jag ska göra en tavelvägg, tänker mig typ något sånt här, fast kanske större, men att jag utgår från såhär. Jag har några ramar...
Svar
11
· Visningar
385
Övr. Katt Chimera eller chimär är vad det kallas om två foster i ett tidigt stadium slås ihop till ett. När jag läst om det tidigare (och på...
Svar
17
· Visningar
1 163
Senast: Asko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka