the_connemara
Trådstartare
Finns det dubbeltäcken där ena halvan är sval och andra varm? Vet inte vad jag ska googla på.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Finns det dubbeltäcken där ena halvan är sval och andra varm? Vet inte vad jag ska googla på.
Fast man kan väl sy ihop två täcken och sen använda en påslakan utanför, då märks väl inte skarven?Alltså hur kan det eg inte finnas? De flesta är väl rätt olika varma
Tänk vad finurligt. Slippa skarv också som blir om man syr ihop.
(@Equilina kan du sy annars?)
Jag trodde det var hästtäcken du pratade om, fattade verkligen ingenting :-) Sen kopplade jag...
Fast man kan väl sy ihop två täcken och sen använda en påslakan utanför, då märks väl inte skarven?
Alltså hur kan det eg inte finnas? De flesta är väl rätt olika varma
Tänk vad finurligt. Slippa skarv också som blir om man syr ihop.
(@Equilina kan du sy annars?)
Lösningen måste ju vara ett dubbelpåslakan med två fack - som du kan fylla med täcken av önskad tjocklek. Då kan du alltid ha rätt värmekombination på täckena och ändå slippa skarv.
Ingen aning om det finns, men borde gå att sy en söm mitt i ett dubbel-lakan? Det blir ju iaf ingen glipa :-)Finns det?
Det blir ju dock ett "hål" på mitten (där täcket används som mest).
Mvh Petig![]()
Jag skulle också vara i ett behov av sådant täcke. Testat att ha två täcken i samma stora påslakan, med en egensydd söm i mitten. Blev inte nöjd. Sambon får ha det varmt ett tag till, sen får det tyvärr bli varsitt täcke under en period.
Håller tummarna att någon säger sig veta vart ett täcke av olika tjocklek finns
På tv såg jag en gång (på draknästet?) kallades molntäcket tror jag? som skulle finnas i olika delar och tjocklekar att sätta ihop som man ville. Typ varmare vid fötterna och så vidare, jag tyckte det lät jättesmart. Vet inte om den säljs som molntäcket nu.
På vilket vis blev du inte nöjd?
Alltså jag är aspetig o vill helst rätta till täcket varje gång (bäddar inte, då kansks alla andra skakar täcket rätt?). O blir galen på de påslakanen som är 1-2 dm bredare än täcket!! Vill ha täcke ända ut i kanten precis hela tiden. Det är inte ovanligt att jag rycker av sambon täcket för o fixa det när jag går o lägger mig sistMen samtidigt vill jag ju inte ha ngt hårt i hörnet, som en tryckknapp eller kardborre.
Därför känns ett färdigt dubbeltäcke bara med mer fyllning på ena sidan som något helt fantastiskt![]()