Drygt 11 månader och vansinnig! Brukar det vara så?

dee79

Trådstartare
Mitt gulliga, söta och rara barn har förvandlats till ett illvrålande, fäktande, sparkande och ylande monster. Dessutom har han fått nattskräck och lite övriga parasomnier på natten.

Nog för att han haft klängiga faser, men nu blir han lika frustrerad och förbannad oavsett om man bär eller inte. Han slänger sig ochär allmänt farlig för sig själv. Är det normalt för åldern?

Sv: Drygt 11 månader och vansinnig! Brukar det vara så?

Vet inte om det är normalt, men min tiomånaders dotter är likadan.. Vill inte sitta i knäet, inte vara på golvet, inte i vagnen, inte åka bil. Illlvrål varje gång hon ska sova, både på dagen och kvällen. Får hon inte det hon vill ha så blir det illvrål. Igår stod hon vid fåtöljen och försökte ta fjärrkontrollen, men nådde den inte. Å jäklar vad arg hon blev! Slog med händerna i fåtöljen och vrålade! Jisses.. Bävar inför tonåren... :D

Min förste son kom in i en trotsperiod vid 10 månaders ålder. Vi har precis kommit ur den, han är tre nu. Så ja det är nog normalt...

Vinkar..

Har har ni en till vars dotter kan bli helst galet vansinnig. Jag tror inte att det är trots utan stor frustration och beroende på hur dom är som små personer så agerar vissa barn väldigt mycket medans andra blir mer ledsna.

Ofta är det lagom tokiga frustrationer med lite gråt och skrik, men ibland rinner väl bägaren över ( ofta när hon börjar bli trött ). Då slår hon huvudet i golvet, slänger och kastar sig om man försöker ta upp henne osv ..

Haha

Jag var likadan som liten med otroliga utbrott, men väldigt foglig och skötsam som tonåring ;-)

Jag också! Min mamma påstår att de inte hade några problem med mig efter att Jag fyllt 4.

Men de senaste två åren har varit fyllda av frustration från både sams och min sida,voch även sambon såklart.. Jag som normalt är lugn som ej filbunke med en angels tålamod har fått skrika, slita mitt hår och gråta för att klara av vardagen. Nu däremot börjar det bli riktigt roligt igen, så det finns hopp!

Så...det går över om en sisådär 3-4 år :eek: :D

Tack alla som svarat. Känns bara så drygt efter en fantastisk helg och vi som äntligen fått ordning på sömnen. Borta på ett dygn.

Äh det kommer och går i omgångar, man hinner hämta andan emellan.

Hoppas det ger sig med åren då... :laugh:
Kom på en grej till, det går inte att mata henne längre.. Hon kan själv. Försöker man ge henne mat så kniper hon ihop munnen och kastar sig bakåt. Några skedar brukar gå att lura i henne. Men jag antar att hon får i sig det hon behöver, hon växer ju som hon ska.. :D

Är det min unge du pratar om? :D

Kan själv, äter minimalt men hon växer som hon ska :-)

*KL*
Nu har vi haft två nätter utan nattskräck, prat i sömnen och sömngång (tack gode gud) och är tillbaka på våra 4 uppvak mellan läggning och godmorgon (och tragiskt nog är det väldigt bra nätter här hemma :o)

Men dagtid är det till och från high life så det står härliga till. Samtidigt så är det nog ett utvecklingssprång, även om det inte stämmer med de veckor som nämns i "Växa och upptäcka världen". Funderar på om han försöker lära sig stå utan att hålla i sig och gå, för han som alltid varit försiktigt och hållit i sig när han satt sig ner kan nu släppa stolen/hyllan/etc som han håller sig i, vända sig om och bara kasta sig ner på knä på golvet.

Dessutom "frågar" han om precis allting, hela tiden. "E de?" "E de?" och Da när han vill ha något. Kanske jobbar på talet? Han säger ju inga ord än, men det kanske är på G. SKönt med helg och avlastning i alla fall. Älskar verkligen min sambo just nu som förstår att jag behöver en timmes frizon här och där. Det kommer ju en ny arbetsvecka...:eek:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka