Dryck på glöggmingel?

Acto

Trådstartare
Hoppas nu att jag har lagt denna tråd i rätt forum. Jag ska ha glöggmingel på lördag och funderar fram och tillbaka på vilken dryck man bör bjuda på förutom glögg. Glögg kommer som sagt att finnas; en röd vinglögg, en vit vinglögg, en ”sparkling” glögg, samt en alkoholfri glögg.

Men utöver glögg, vilken dryck bör det enligt dig bjudas på?
Jag har redan tänkt ha julmust samt bubbelvatten, men vad mer?
”Bör” man bjuda på kaffe? (har inte kaffe hemma till vardags och ingen kaffemaskin alls så eventuellt kaffe skulle behöva värmas på spisen där jag redan behöver värma på glöggen så känner viss platsbrist…)

Sen, bör man ha två alkoholfria glögg, en vitt och en röd? Hade först tänkt bara en sort alkoholfri glögg men två kanske man bör ha. Någon som kan rekommendera en god alkoholfri vit glögg?

Tacksam för er input!
 
Hoppas nu att jag har lagt denna tråd i rätt forum. Jag ska ha glöggmingel på lördag och funderar fram och tillbaka på vilken dryck man bör bjuda på förutom glögg. Glögg kommer som sagt att finnas; en röd vinglögg, en vit vinglögg, en ”sparkling” glögg, samt en alkoholfri glögg.

Men utöver glögg, vilken dryck bör det enligt dig bjudas på?
Jag har redan tänkt ha julmust samt bubbelvatten, men vad mer?
”Bör” man bjuda på kaffe? (har inte kaffe hemma till vardags och ingen kaffemaskin alls så eventuellt kaffe skulle behöva värmas på spisen där jag redan behöver värma på glöggen så känner viss platsbrist…)

Sen, bör man ha två alkoholfria glögg, en vitt och en röd? Hade först tänkt bara en sort alkoholfri glögg men två kanske man bör ha. Någon som kan rekommendera en god alkoholfri vit glögg?

Tacksam för er input!

Jag tycker Dufvenkrooks Hjortonglögg är den absolut godaste! Den är rätt söt (som alla glögg...) så ibland späder jag med lite vatten.
Den doftar så gott och är alkoholfri!

Vi ska också ha glöggmingel och kommer bjuda på en glöggdrink med årets glögg. Dvs Blossa Aloha, rosébubbel, lite citron och dekorera med citronskal typ.
Glöggsangria verkar också gott :)

Både Blossa och Dufvenkrook har även alkoholfria glöggbubbel
 
Jag tycker Dufvenkrooks Hjortonglögg är den absolut godaste! Den är rätt söt (som alla glögg...) så ibland späder jag med lite vatten.
Den doftar så gott och är alkoholfri!

Vi ska också ha glöggmingel och kommer bjuda på en glöggdrink med årets glögg. Dvs Blossa Aloha, rosébubbel, lite citron och dekorera med citronskal typ.
Glöggsangria verkar också gott :)

Både Blossa och Dufvenkrook har även alkoholfria glöggbubbel
Tack för tipsen! Smart med glöggdrink. Nog godare än den "sparkling" glögg jag har hittat. :). Ska titta på det också.
 
När jag har haft glöggmingel har jag kollat efter lite olika smaksatta glögg. Den med hallon/lakrits-touch har gått åt direkt tex. Så det har blivit lite som glöggprovning men ändå inte. Det jag blivit stående med efteråt har främst varit 'vanlig' glögg med alkohol trots att det varit det jag haft minst av, relativt.
I övrigt har jag haft julmust och kranvatten.
 
Jag provade Apotekarnes så omtalade vintermust i veckan och den var jättegod! Mognare, beskare, men ändå törstsläckande och ja, väldigt trevlig.

Har även provat Blossas glögg Vinteräpple som är alkoholfri, och deras Vintervärmare som är gjord på avalkoholiserat vitt vin och äpplen från Kivik. Båda mycket goda :)
 
Hoppas nu att jag har lagt denna tråd i rätt forum. Jag ska ha glöggmingel på lördag och funderar fram och tillbaka på vilken dryck man bör bjuda på förutom glögg. Glögg kommer som sagt att finnas; en röd vinglögg, en vit vinglögg, en ”sparkling” glögg, samt en alkoholfri glögg.

Men utöver glögg, vilken dryck bör det enligt dig bjudas på?
Jag har redan tänkt ha julmust samt bubbelvatten, men vad mer?
”Bör” man bjuda på kaffe? (har inte kaffe hemma till vardags och ingen kaffemaskin alls så eventuellt kaffe skulle behöva värmas på spisen där jag redan behöver värma på glöggen så känner viss platsbrist…)

Sen, bör man ha två alkoholfria glögg, en vitt och en röd? Hade först tänkt bara en sort alkoholfri glögg men två kanske man bör ha. Någon som kan rekommendera en god alkoholfri vit glögg?

Tacksam för er input!

Om du vill bjuda på kaffe går det brygga direkt i en termos med en melittafilter-hållare
En sån här
1575007577374.png
 
Hoppas nu att jag har lagt denna tråd i rätt forum. Jag ska ha glöggmingel på lördag och funderar fram och tillbaka på vilken dryck man bör bjuda på förutom glögg. Glögg kommer som sagt att finnas; en röd vinglögg, en vit vinglögg, en ”sparkling” glögg, samt en alkoholfri glögg.

Men utöver glögg, vilken dryck bör det enligt dig bjudas på?
Jag har redan tänkt ha julmust samt bubbelvatten, men vad mer?
”Bör” man bjuda på kaffe? (har inte kaffe hemma till vardags och ingen kaffemaskin alls så eventuellt kaffe skulle behöva värmas på spisen där jag redan behöver värma på glöggen så känner viss platsbrist…)

Sen, bör man ha två alkoholfria glögg, en vitt och en röd? Hade först tänkt bara en sort alkoholfri glögg men två kanske man bör ha. Någon som kan rekommendera en god alkoholfri vit glögg?

Tacksam för er input!
Glöggmingel utan kaffe går inte! :D
 
Till glöggmingel ska det vara glögg. Vill man ha något extra så kör på julmust och vatten, något annat behövs inte. Älskar kaffe, men det hör inte hemma på glöggmingel, har man kaffe blir det mer kafferep än glöggmingel.
 
Hann inte svara tidigare idag. Tack för alla tips och kommentarer. @Ciccio blev inget kaffe, min egen smak fick råda och jag gillar inte bryggkaffe eller snabbkaffe 😅.
Blev flera sorters glögg, mosserande glögg (😋 mkt god!) samt jul- och vintermust.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 771
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 514
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Känner att jag behöver skriva av mig… Jag köpte (räddade) ett varmblod i somras, 6 år gammal, nätt och fin, med super bra lynne, trots...
Svar
17
· Visningar
3 942
Senast: Lavinia
·
Skola & Jobb Det kanske är jag som är oresonlig, men jag behöver input och jag behöver råd för hur jag (oberoende av vem det är som är oresonlig) ska...
2
Svar
23
· Visningar
3 833

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp