Drickbar gröt

F

fantastic

Har ju tidigare haft trådar om att min dotter bla inte vill ha välling - inget jättestort problem då hon älskar gröt :d Men ibland vore det ju smidigt att bara kunna ge henne flaskan (är 9månader).
Har nu kommit på att om jag gör en portion gröt och sedan spär ut den med vatten tills den är drickbar tycker hon det är toppen! :idea:
Vad tycker ni andra om det här? Hon gillar den både kall och varm - har testat tre gånger. Är det något jag kan ge henne?

Mvh

Sv: Drickbar gröt

Klart du kan. Det rekommenderade en läkare jag pratade med, när ungen ej ville ha välling.

Välling är ju lösare gröt.. :p

Till Hanna som är laktosintolerant gjorde vi välling genom att blanda EkoGo-gröt med havremjölk (fanns inte EkoGo-välling då).

Har jag varit med om som standard, lös havregrynsgröt i nappflaska som morgonvälling. Billigt, snabbt och nyttigt! Jag tror det är bra att ge olika sädesslag och gryn, inte mjöl/gluten i allt. Alltså välling gjord på vete/råg osv även ge majs, ris och havre. Läste/såg nånstans :confused: att länder där man ger välling gjord på sädesslag till bebisar också har större förekomst av glutenintolerans.

Ja! Gröt och välling är ju samma! Det spelar ingen roll vilket man ger, så visst går det bra att späda på grötpulvret också. Skönt att ni hittat en lösning!

Tack alla för svar :laugh:
Aldrig hört att man kunde göra på detta vis och inget de sagt på BVC när jag bett om råd heller...
Men det känns jätte bra att ha hittat ett alternativ till gröten iaf :D
Ska tänka på det där med olika sädesslag och andra ingredienser så som majs, ris osv. :bow:

MVH

Senast ändrad av en moderator:

min BM sa att välling och gröt är i stort sett samma. det är bara konsistensen som är annorlunda.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 622
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 329
Gravid - 1år Hej! Jag skulle behöva lite tankar kring den situation jag nu hamnat i. Jag behöver få skriva av mig, vill inte berätta om detta för...
2
Svar
26
· Visningar
4 776
Senast: Snö
·
Småbarn Det är många trådar om matproblem av olika slag uppe nu, så jag tänkte att jag skulle följa trenden =) Lilla Maja 16 månader är helt...
Svar
7
· Visningar
1 498
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka