Dressyrträns

N

Nellie

Vill köpa ett nytt dressyrträns till pållan, och har hittat detta...
http://www.hogstaridsport.se/shop/HogstaRidsport/images/shop/G-445100.jpg
jag tycker det är fint, men vad tycker ni? (det ska i så fall vara i svart) tror ni att det kommer bli "för mycket" eftersom det är ganska breda remmar?
det är till den här hästen: hon är ganska grov.
9747144.jpg

Får man tävla dressyr med lite bling på pannbandet? tänkte inte med en massa glitter eller diamanter utan lite diskretare i så fall.
Tack på förhand för hjälpen! :D

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Dressyrträns

Det var snyggt och såg skönt ut, Vad är det för pris. Jag har en Amerigo sadel i brunt. fanns tränset i vanligt brunt?

Mvh // Jessica

Det där gillas inte av mig, jag tycker att hela tränset är för klumpigt och tjocka remmar. Jag gillar stilrena träns :)

Tycker att det skulle vara fint med ett smalare träns på din pålle eftersom h*n är lite grövre annars skulle det bara se för mycket ut.

Det kostar 685:- tror jag. Jag tror inte det finns i någon annan färg än den här och svart, i beskrivningen står det brun och svart och den är är på bild... :crazy:

Det där gillas inte av mig, jag tycker att hela tränset är för klumpigt och tjocka remmar. Jag gillar stilrena träns :)

Tycker att det skulle vara fint med ett smalare träns på din pålle eftersom h*n är lite grövre annars skulle det bara se för mycket ut.

Mm, det är det jag har funderat på... :crazy: har du/någon anna tips på annat träns? inte för dyrt, max typ 800-900:-

Remmarna är egentligen inte så breda, ialf inte om man har det på storhäst :bump: . Tror det på bilden är ett i minsta storleken. Har sj det och är mkt nöjd, tänjde ut sig en del i början, men jag smörjde och med mkt olja så. Jättemjukt och skönt!
Men 685kr?? :crazy: Jag köpte mitt för 350-370kr!

Ja, man får tävla med lite blingpannband, sj tävlar jag med mkt blingpannband :D

Nosgrimman var snygg tycker jag, älskar breda nosgrimmor. Men på bilden såg sidostycken o resten av tränset lite klumpigt ut.
Men om du gillar det så är det ju bara att slå till, det är du som ska ha det inte vi!

Det kostar 685:- tror jag. Jag tror inte det finns i någon annan färg än den här och svart, i beskrivningen står det brun och svart och den är är på bild... :crazy:

Det priset kan inte stämma, brukar kosta runt 350kr.
Det är dessutom inte så snyggt IRL.

Själv har jag en nosgrimma från hansbo som jag är jättenöjd med
http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_14/09090000-09099999/640x480/9092260.jpg
http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_18/09510000-09519999/640x480/9511523.jpg kostar runt 200:-
Det plus tex det här tränset skulle vara snyggt.
http://www.hippson.se/shop/product_info.php/cPath/1_73_78/products_id/1048?

Sedan är det här tränset snyggt med, har inte kännt på det men vet att victovie har ett annat RC träns som hon är nöjd med.
http://www.tahorseware.se/ShowProduct.aspx?prodid=780&cat=166

Här är mitt Globusträns, dock köpte vi ett för stort som var i innersta hålet, sen tänjdes det ut litegranna, därför det sitter som det gör, innan vi fick tag i ett nytt. Gillar det.
januari053.jpg

Det är snyggt, men snyggare i svart! Tror åxå att det är en väldigt liten storl. på bilden, det gör att det ser extremt klumpigt och osmidigt ut. På jordgubbens häst såg det mkt bättre ut och inte alls klumpigt!

har faktiskt också funderat på detta...men vilken storlek köpte du?? och vilken storlek brukar du köpa?

tyckte det blev jättefint på din häst, har också funderat på att köpa det men blev tveksam på bilden:) vilken storlek har du på ditt träns och vilken storlek brukar du ha i vanliga fall?

Det på bilden är i stlk X-Full, brukar ha storlek Full på henne. Anledningen var att jag tyckte sidostyckena verkade förkorta (dock dum nog o inte testade med bett, hade säkert passat har jag kommit fram till senare) så vi bytte direkt till en storlek större.

Jag har ett globus. Nej det är inte klumpigt. Pollan är D-ponny och kör på cobstorlek. Hon har inget stort huvud heller

8338642.jpg

Hästen kommer inte se ut som om den drunknar.

Liknande trådar

Dressyr Nu har vi ju avhandlat var godkänt gränsen går och vart den faktiskt går (missförstå mig rätt ;)), det behöver vi inte fortsätta med i o...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
13 255
Senast: Emelei
·
Utrustning jag letar efter både träns och kandar men hittar ingenting jag verkligen vill ha, jag har ingen lust att lägga flera tusen på både träns...
2
Svar
27
· Visningar
5 716
Senast: Hedwig02
·
Dressyr Ska börja tävla min unghäst nu och vill köpa ett fint dressyrträns. Han ser ut såhär: Har tänkt mig en ett svart med bred...
Svar
8
· Visningar
1 817
Senast: AnnBur
·
Avel Ja, nu närmar sig paniken. Två veckor kvar tills det är dags för mig att betäcka, och jag är fortfarande inte säker på vad jag ska ha...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 442
Senast: moiran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar