Dressyrspö på framridning.

H

hoppryttare_Miró

hej jag ska tävla imorgon och undrar var det står exat i TR för hoppning. om man får rida fram med dressyr spö inte hoppafram utan ridafram:confused: . Har tappat mitt TR snälla svara snabbt:D

Sv: Dressyrspö på framridning.

Nej det får du inte, maxlängden för spö gäller hela tävlingsområdet. Dvs även framridning, parkering etc.

hej jag ska tävla imorgon och undrar var det står exat i TR för hoppning. om man får rida fram med dressyr spö inte hoppafram utan ridafram:confused: . Har tappat mitt TR snälla svara snabbt:D

Vart ska du på hopptävling? Jag ska också på hopptävling imorrn. Ska till Finspång. :D

Jaha okej det var synd men tack för du tog reda på det:)

Nettla: Jag ska bara tävla en kulbb täling imorgon i staffanstorp (skåne). Lycka till:D

jag har ridit fram med dressyrspö. Det står inte i TR att du inte får rida med dressyrspö. (Reg tävling)

I TR står det klart och tydligt att spöt inte får vara längre än 75 cm och att detta gäller tävlingsområdet. Så dressyrspö är absolut itne tillåtet!

konstigt att du fick göra det....

dressyrspöna får inte vara längre än 1.20 heller...inte på dressyrtävlingar heller altså. Var bara tvungen att tillägga det. JAg blev tvungen att bryta av mitt på en dessyrtävling nämligen :(

dressyrspöna får inte vara längre än 1.20 heller...inte på dressyrtävlingar heller altså. Var bara tvungen att tillägga det. JAg blev tvungen att bryta av mitt på en dessyrtävling nämligen :(

Jag tävlar inte dressyr men har rätt gott minne.
1,10 m för ridhäst och 1,00 m för ponny är det väl som gäller på tävling?!

110 för häst och 1m för ponny är det.

det beror på klubben. Vi håller TR på våra klubbtävlingar, varför låta folk göra fel på träningstävlingar som är till för att åka ut och tävla på riktigt?

men en klubb tävling? rider ni efter TR regler så hårt då?
jaja lycka tilL!

Min klubb följer TR även på klubbtävlingar, undantag klädseln då kravet brukar vara ljus underdel och mörk överdel samt helt och ren :)
Det är smidigast att följa TR även på klubbtävlingar, då slipper man vissa diskussioner som annars lätt kan uppstå.

Tänkte väl det ;)
Bäst att det blir rätt så ingen tror att det är 1,20 m som gäller.

Saken är den att jag red fram med dressyr spö på en lok tävling och tänkte inte på att det var max längd på tävling området, de sa inget utan bara påminde mig att inte gå in med det på hoppbanan sen när jag kommer två veckor efter på klubbtävling min klubb då så sa de till mig, därför tyckte jag det var konstigt:crazy: :d

Saken är den att jag red fram med dressyr spö på en lok tävling och tänkte inte på att det var max längd på tävling området, de sa inget utan bara påminde mig att inte gå in med det på hoppbanan sen när jag kommer två veckor efter på klubbtävling min klubb då så sa de till mig, därför tyckte jag det var konstigt:crazy: :d

Det underlättar ju alltid om man själv håller koll på reglerna med ett eget TR ;) Passa på att köpa TR när de nya kommer :)

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
506
Senast: MiniLi
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 314
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 421
Senast: hhere
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka