Dressyrsadel

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare M4liin_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 732
M

M4liin_

Jag har länge funderat på att köpa en dressyrsadel till hästen.... Han har en spettsig/uppstickande (hittar inte rätt ord) manke, och bred rygg. Vilken dressyrsadel kan ni rekomendera? Skulle vilja ha en Kieffer Wien med vid bom. Är det någon som har en sådan och kan berätta lite om den? :D

Sv: Dressyrsadel

Jag har ridit i en Wien och det går alldels utmärkt. Din häst verkar se ut som min, om din har rätt rak rygg, och keiffer ligger mycket bra på honom. Annars kan du kolla kentaur, pfiff och kanske zaldi. Passier med

Sv: Dressyrsadel

Prestige (och till viss del Albion) är dom enaste sadlarna jag provat som har tillräckligt med höjd i framvalvet i dom riktigt breda bomvidderna.

Jag har en Prestige Top Dressage, den är urskön!!! Kieffer tycker jag inte alls om, för det första är dom hårda, låser ryttaren, dom har alltför långa kilbossor så dom trycker på länden på allt utom spikraka långa ryggar. Och flera sadelmakare jag pratat med varnar för bommarna, och bossorna som i vissa fall sitter fast med häststift... :crazy:

Liknande trådar

Utrustning Har idag en Dominus som är vid i bomvidden, men jag funderar på om den är lite lite för rak, har kollat på en Jaguar bomvidd 28 (vid?)...
Svar
2
· Visningar
220
Senast: Fibusen
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
969
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
861
Senast: Lisen82
·
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
1 415
Senast: Anna-KarinO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • FÅRtråden
  • Annonsera mera hundar 2