Jag behöver sadelråd. Jag har ett halvblodssto med kort (!), relativt rak rygg. Jag har prövat ett stort antal sadlar utan framgång. Antingen åker de fram eller så talar hästen tydligt om att sadeln inte passar. Jag har under 4 år testat PFIFF amaretto (låg ganska bra men är inte så bekväm), Amerigo classic (lade sig i bakvikt och åkte fram), Equipe oracle (lade sig i bakvikt och åkte fram), Childeric DI (låg OK men jag trivdes inte i den flata modellen), Childeric DSG (låg inte alls, vippade framåt och bakåt), Passier optimum (låg OK men var för bred för mig) och Prestige Lucky (låg absolut bäst men är för hård och bred (ett olägligt operationsärr gör mig känslig).
Sadelprovare Peter Winslow rekommenderar mig att sätta på en svanskappa på Amerigosadeln men jag vill helst slippa. Tips emottages med tacksamhet. Finns det ngn sadel som liknar Prestige Lucky dressage i modellen men är MJUKARE och smalare??
Sadelprovare Peter Winslow rekommenderar mig att sätta på en svanskappa på Amerigosadeln men jag vill helst slippa. Tips emottages med tacksamhet. Finns det ngn sadel som liknar Prestige Lucky dressage i modellen men är MJUKARE och smalare??