Dressyrsadel, Hjälp!:)

Danaa

Trådstartare
Hej! Har precis fått hem min nya häst och haft honom i några dagar och nu är de så att min Stubben Avalon inte passar honom bra alls.

Är de någon här som har något förslag på sadel som skulle kunna passa?
05b7c08a82c426b3514f83796e2afbd3_593_640.jpg

8175fe570c9be749bb2fb9bd426674b7_640_479.jpg

feeb785866f07b8317946766301a4517_640_447.jpg

Han har en ganska hög och omusklad manke just nu..
Ska pröva en Albion i helgen, men finns de någon annan som har något bra förslag? Han är dessutom ganska rund över "Buken" men inte tjock och de gör att sadeln skjuts fram lite när man rider...

Sv: Dressyrsadel, Hjälp!:)

Skulle vilja se honom mer från sidan? Det ser ut som han är väldigt tunn över rygglinjen? Och han är insjunken vid manken vilket tyder på att han haft en för smal sadel tidigare.

En Albion är för hästar som är raka i ryggen och eftersom jag inte sett din häst riktigt från sidan är det svårt att råda.

Ta bilder med Albion sadeln och utan från sidan så får vi se.

Sv: Dressyrsadel, Hjälp!:)

oavsett vad du väljer för sadel så ta en som är några nummer för stor och lägg en fårskinnspad under. annars kommer han inte kunde muskla sig.

Liknande trådar

Utrustning Hej. Ny behöver jag er hjälp. Har precis hämtat hem min nya häst. Vid provridningen hade han en äldre Stubben dressyrsadel märkt 32 i...
Svar
4
· Visningar
568
Senast: sweep
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
897
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Jag har i dagsläget en Lippo Marcello 17,5" hopp-/allroundsadel som passades ut av erfaren sadelutprovare för två år sedan och som har...
Svar
0
· Visningar
480
Senast: __sofia__
·
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
1 244

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka