Dressyrpoäng

L

linneaforss

Hej ungefär Hur mycket poäng är bra att få för ett dressyrprogram. Min första start med min shettis fick vi 80 p är det jätte dåligt? för att vara första gången? Vart ligger medelpoängen undefär?

Sv: Dressyrpoäng

80 poäng är precis godkänt (hälften). Det är ju okej för att vara första gången. Jag hade 82 första gången tror jag med en shettis jag kört en gång. Det som är bra med att börja lågt är att det lätt kan förbättras!! Medel ligger nog mellan 90 och 100 på lätt klass tävling.

Du bör ligga på 6-7 p/bedömningspunkt för att man ska bedömma det som en "bra" körning. Titta på de olika bedömningspunkterna så ser du vad du behöver träna på. Du ligger ju på 5or i snitt så det troliga är att hästen måste ha en stadigare form för att förbättra poängen. Om det inte är så att du har väldigt låg poäng på några punkter.
Ha som mål att förbättra någon el några moment itaget.
Tips är att lägg mycket träning på halter,skritt,övergångar,vägarna, det har du nytta av i framtiden. Försök göra det för hästen lätta sakerna riktigt bra.
Tänk på att det som inte fungerar hemma kommer heller aldrig att fungera på tävling.
Lycka till
/M

precis...vägarna är grymt viktiga i lätt klass. Jag har sett ekipage som faktiskt kört rätt bra men som slarvar så mycket med vägarna att det får låga resultat. Dom kanske inte kan men ofta tror jag folk inte VET hur vägarna ska köras korrekt.

Okej :o usch då! nu känner jag mig dålig! :( Men jag hade bara kört 3träningar. Och vägarna va säkert slarviga! .... :( Sen fick jag avdrag för att jag inte hade rätt utrustning!

Vad hade du för utrustning då? Jag tycker inte du ska ha för höga krav på dig inför första tävlingen!! Be någon rutinerad visa dig exakt hur vägarna ska köras för ofta tror jag att nye kuskar inte VET om vad som är rätt. Det går säkert bättre nästa gång! Nu har du ju fått ett protokoll på eran körning så då vet du vad ni kan ändra på till nästa gång. Ge inte upp!!

linneaforss skrev:
Okej :o usch då! nu känner jag mig dålig! :( Men jag hade bara kört 3träningar. Och vägarna va säkert slarviga! .... :( Sen fick jag avdrag för att jag inte hade rätt utrustning!

Att du fick avdrag på utrustningen tycker jag är helt rätt. Man skall inte uppmana folk att ha fel grejer när dom kör. Det andra får du ju jobba på. På´t igen bara. //bonny.

Nej jag var medveten om att det var fel utrustning och jag klandrar dem inte för att de gav mig avdrag! :) Och jag tror att det mesta berodde på de lite svarviga vägarna....hehe! men vi kommer igen nästa år med RÄTT utrustning och mer förberedelse ;)

Hej!
VAr hen tävlar du??
Jag tycker att 80 poäng är bra.
Om det var eran första tävling tycker jag att det var s*it bra!! :banana: :banana:
Hade gott
Jossan

Tack! :) kul att någon är lite posetiv det behövde jag! :) Vi tävlade på rölagg

Hej igen!
Vad körde du för häst?
Jag var där med och tävlade med min ponny! :banana:
Ska du tävla nästa år igen?
Hade gott

HEj Nora!
JAg tror att jag sätt dej i ridsport eller i kuskbladet, vart hen ligger din "hemma" klubb??
hej fr /j

Nej asså jag körde KM där ...inte när det va den där tävlingen i somras! ...det här va en liten tävling i oktober! :) aaa klart jag ska! :D dudå? vad kör du för häst?:banana:

Jag har gjort det, det är han som fått med oss i tidningen. men nu har jag skaffat en egen stor häst. En kbltravare på 1,68 så det är lite skillnad! :D

Åhhh! :D de är härliga att köra va? :D de har så jäkla härligt steg!

hehe..joo. Men vi har inte kommit så långt än. Han gick på travet tills för 3 månader sen.

Okej! ja det tar säkert tid att få dem bra! ...Men när de väl blir bra så blir dem BRA om du fatatr vad ja menar haha! :D Det är en från min körklubb som har världens finaste kallblodstravare han är så maffig! :love: Och duktig! :)

Njaa... jag tror jag har världens finast i stallet!! Jo dom är så duktiga allihopa!

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
980
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 362
Senast: Stergo
·
Dressyr Ja alltså, det här är tyvärr ”som vanligt”. Han började med det här på förra stället och 80 % av alla pass kastar han sig minst två...
Svar
19
· Visningar
1 004
Senast: tuaphua
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 304
Senast: lirco11
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar