Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast om man har en D-ponny som blir maxad så tycker jag att man ska söka reda på en duktig ponnyryttare efter att den är utbildad o klar. Då kommer ponnyn mest till sin rätt bland likasinnade och ponnyvärlden får en häst som är välutbildad av vuxen. Jag har svårt att förstå varför man ska tävla en ponny bland hästar.
Jag förstår Novas resonemang, och kan tycka att det är synd när fina ponnysar tävlar bland stora hästar och inte har en chans mot "storklivarna" men som förmodligen hade gjort sig riktigt bra på ponnybanorna.
Men att vuxna utbildar ponnysar och introducerar dem i tävlingsvärlden är toppen!
Men vad spelar det för roll egentligen? För ponnyn kan det ju kvitta och bara för att ryttaren är vuxen varför ska inte den få rida en bra ponny och tävla? Ryttaren kanske inte har pengar att köpa en likvärdig storhäst, eller är för liten för att rida storhäst osv.
Nej, jag köper det inte alls. Hästar bryr sig inte om tävlingsresultat-det är vi som gör det.
Varför då??? Man får ju tävla Dponny bland stora hästar?
tummen på spöet? Ingen bra handställning.....
om man har en korrekt handställning dvs tummen upp och handleden omvriden korrekt, så hamnar ju spöet "i kroken" på handen, dvs stannar kvar lydigt och avslappnat.
bara att gå och öva
Jag gillar inte heller att hålla i spön. Jag tycker det blir för tjockt helt enkelt..jag vill helst ha så lite som möjligt i handen...jag brukar hålla i själva spöet istället och inte alls i handtaget. Eller så rider jag utan spö...