Dressyrklasser

Sv: Dressyrklasser

st:george och msv a innehåller nästan samma rörelser skillnaden är att i st:g är det 2 diagonaler med seriebyten, 1 med 4 or och 1 med 3 or, och i msv:a är det bara 1 diagonal med serie byten(3 or). så st:g är snäppet svårare. båda dessa klasser är msv. int. 1 räknas till svår klass.

I PSG är det galoppsluta - byte - galoppsluta åt andra hållet åxå vilket ju gör det lite klurigare än Msv A:1an.
men som sagt, bägge är fortf msv klass.

Framdelsvändning finns numera inte med i ngt dressyrprogram.
Bakdelsvändning förekommer i LA.

Att hästen är utbildad LC dressyr är inget man direkt skryter med tycker jag, det innebär bara att den i princip går att sitta på i alla gångarter.

Okej, tack. Var lite osäker. :crazy: Men nu ordnar det sig nog :)

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 199
Senast: Emro
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 330
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 516
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka