Dressyrklasser

R

roslagen

Någon som snabbt kan svara på vilken nivå man befinner sig när man tävlar DI & DPS
Jag gissar på att den första är Intermediaire I och den andra Prix St George, men är det msv eller svår klass??

Sv: Dressyrklasser

Å där var du igen, snabb som en vessla :D Gracie, det var som jag misstänkte, nu får vi bara vänta och hur lång denna tråden kan bli:angel:

Och som av en händelse gjorde jag det just idag. Får skylla på att det är arla morgonstund eller nåt. Men jag tycker ju krumelurandet är fånigt... :angel:

roslagen--> Är det Karl som varit i farten igen?

Fast utomlands (eller i en del länder iaf) räknas väl PSG som svår klass tror jag....har hört det iaf :)

Jo fast nu är vi i Sverige vet du ;) Tänk att det nu var din tur att krångla till frågeställningen så att denna tråd blir lång och klurig istället för att enbart bestå av ett enda inlägg som var det enda (igen) som egentligen behövdes :devil:

Passa dig så att frasen "ft ryttare är bättre människor" slutar stämma in på oss :angel:

Och som av en händelse gjorde jag det just idag. Får skylla på att det är arla morgonstund eller nåt. Men jag tycker ju krumelurandet är fånigt... :angel:

roslagen--> Är det Karl som varit i farten igen?

Nja det är ju bara det att du är min personliga Stalker så jag får väl leva med det att du förföljer mig hela tiden :angel:

Tänk att det nu var din tur att krångla till frågeställningen så att denna tråd blir lång och klurig istället för att enbart bestå av ett enda inlägg som var det enda (igen) som egentligen behövdes :devil:

Tss... vaddå det enda som behövs ;)

Vi behöver väl reda ut också om DI verkligen motsvarar Intermediaire I och den andra George innan vi är färdiga. Vi kan väl inte bara nöja oss med att TS gissar att klasserna motsvar de i Sverige :D

Dra inte ner mig i skiten för FYI så har jag inte gissat på någonting alls förutom vilka klasser förkortningarna motsvarade! :devil:

Svårighetsgraden på klasserna däremot ingick i min frågeställning.
En fråga som jag dessutom fått svar på av "fio den förskräcklige" ;)

Sist men inte minst hade denna specifika hästen tävlat i Sverige så vad gäller mig och min fråga behöver man inte fundera på hur klasserna delas in utomlands:angel:

Hej!

Jag vet inte så mkt om de här klasserna LC och så vidare. Men vad egentligen kan hästen i regel när den har blivit utbildad i LC dressyr? :crazy: :confused:

Mvh: Matilda

Jag har för mig att MSV A är snäppet under St georg och att St georg hör till svår klass...

De brukar kunna framdelsvändningar och bakdelsvändningar också va? :confused:

om du tänker dig att din häst ska klara att gå ett LC program så ska den klara att skritta trava och galoppera på rakt och böjt spår. ;)

De brukar kunna framdelsvändningar och bakdelsvändningar också va? :confused:

Framdelsvändning finns numera inte med i ngt dressyrprogram.
Bakdelsvändning förekommer i LA.

Att hästen är utbildad LC dressyr är inget man direkt skryter med tycker jag, det innebär bara att den i princip går att sitta på i alla gångarter.

st:george och msv a innehåller nästan samma rörelser skillnaden är att i st:g är det 2 diagonaler med seriebyten, 1 med 4:or och 1 med 3:or, och i msv:a är det bara 1 diagonal med serie byten(3:or). så st:g är snäppet svårare. båda dessa klasser är msv. int. 1 räknas till svår klass.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 199
Senast: Emro
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 330
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 516
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka