dressyrhingst som lämnar storlek..

Sv: dressyrhingst som lämnar storlek..

Biggles kanske? Väntar föl efetr honom i år på sto som tidigare lämnat 154cm's avkommor just pga hans förmodade storleksförvärvning...
Vi väntar med spänning vad detta månde bliva :)

Med tanke på Biggles pappa så finns ju "risken" för fuxig avkomma där även om Biggles inte är fux själv.

Jo men det är ju rätt få som inte har fuxanlag alls.
Och man halverar ju i alla fall risken :D

sandreo. är 170 cm själv och kan enligt dna-test inte lämna fuxavkommor.

Nobel är brun och ger dubbeltalanger av god storlek, tror inte jag ett någon fux efter honom. Bocelli är brun fast ger en del fuxar.

Är ganska säker att jag sett fuxar efter Nobel också.

Annars finns det Herzensdieb som inte ska lämna fuxar överhuvudtaget, men vet inte hur hans ben ser ut. Såg ett par riktigt fina föl efter honom ifjor :)

/Camilla

Cortez??dubbeltalang men har inte stenkoll på hur han exteriört nedärver men det torde ju inte vara dåligt med alla sina fina avkommor och han har ju en arvbarhet på ca 6,5 cm i mankhöjd (ökning)
Bara ett förslag...vad är det för sto?

Chirlon, Channon.
Det bör inte vara någon större fux risk på Channon

Jag har inget sto ännu :o
Men min valack kommer att tas bort det närmaste och då kommer jag att skaffa ett sto att betäcka. Därav min brist på svar. Cortez är jag tveksam till just att han bara finns på fryst.
Så jag får se lite närmare när jag hittat ett sto :D

Ja risken finns ju såklart att det blir en fux även med honom. Fast jag hade sett det som en större risk att det hade blivit en skimmel :D

Liknande trådar

Avel Då det finns så mycket erfarenhet här om hingstar kollar jag om ni har tips på hingst med dessa kriterier. Fux Bra exteriör Bra psyke...
2
Svar
25
· Visningar
1 465
Senast: Nikan
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 421
Senast: Freazer
·
Avel Hur stora har era korsningar med halvblod blivit som stora? Har de följt mönstret med ”90% av vuxna storleken vid 1 år”? Eller växer...
Svar
9
· Visningar
870
Senast: Ketrawzc
·
Hundträning Jag tänkte börja träna specialsök lite på skoj med båda hundarna :) Sitter därför och är i begrepp att beställa dels bitar av röd Kong...
Svar
13
· Visningar
716
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka