Dressyr sadeln från h**ks

T

Tomaten

Har nu börjat att allvarligt rida dressyr igen och jag älskar det, känenr att det är vad jag vill göra. så jag funderar på att köpa en dressyr sadel.
Har förälskat mig i h**ks gold medal, close contact.
Förutsatt att den passar pållen. :idea:
vad tycker ni om den, någon som har den?
Är den så bra/skön som den ser ut? :bump:

Sv: Dressyr sadeln från h**ks

Tomaten skrev:
Har nu börjat att allvarligt rida dressyr igen och jag älskar det, känenr att det är vad jag vill göra. så jag funderar på att köpa en dressyr sadel.
Har förälskat mig i h**ks gold medal, close contact.
Förutsatt att den passar pållen. :idea:
vad tycker ni om den, någon som har den?
Är den så bra/skön som den ser ut? :bump:

Jag hade också täntk köpa den sadeln efter att ha sett den i katalogen, men när jag såg den i affären sen blev det kalla handen från min sida. :mad: Den ser ju härligt rödbrun ut i kat. men på riktigt var den senapsgul. Samt att det såg jätteobekvämt ut med bara en kåpa när man tittade i affären. Sadelgjordsstropparna såg inte så hållbara ut heller. Och knävulstrena såg också rätt obekväma ut när man väl såg dem i verkligheten. Men lädret var jättefint, mjukt och underbart. Nu ska tilläggas att jag kritiserar en sadel som jag faktiskt varit :love: i så den var verkligen inte vad ´jag förväntat mig. Men den där bruna färgen spelar förståss ingen roll om man ska ha den i svart :p

Den är skitful :p Capricorn Dressyr HH är mkt snyggare !
Kostar nån tusenlapp mer, men Gold Medal är ju inte jättebillig den heller.

Hej! Jag var oxå väldigt nära att köpa den sadeln, men efter att ha sett den i affären blev de en chock! Stoppningen var helt förfärlig knölig och ojämn, bossorna va inte lika stora, lädret var alldeles fläckigt och den var inte bekväm att sitta i! Dessutom finns den inte längre i svart och sadeln ska utgå ur deras sortiment inom kort pga att sadlarna inte uppfyller kraven och att dom inte säljs!

vi bestämde oss för att lägga till mera pengar och köpte oss en stubben avalon och jag har aldrig trivst så bra i en dressyrsadel förut! helt underbar! stubben tristan lyx är oxå en bra sadel! jag tycker att man ska satsa på att köpa en sadel som har kvalité när de gäller hyffsat mkt pengar, eller så köper man en begangnad!
dom billigare sadlarna har ofta ganska stora brister!

Lycka till med att hitta rätt sadel! /Sara

Det är ju delvis för färgens skull som jag vill ha den(så som den ser ut i katalogen vill säga), tycker den är otroligt snygg. visst är det ju viktigast att den passar pållen men det är ju själva grunden till att köpa en sadel.Får nog åka och titta på den, blev lite nyfiken på att se hur gräslig den är:p

Ne gud, tycker tvärom, tyckte Capricorn Dressyr HH såg ut som någon måndags upplaga av allround sadel och den SÅG inte ut att ha lika mycket stöd heller:devil: :p

Men usch, den låter ju helt vidrig jue!va synd, hade till och med fått med mina föräldrar att köpa en men jag får väl leta vidare. ska till ett sadelmakeri här i "närheten" på fredag och titta på sadlar, se om jag ahr hittar något roligt där. då ser man dem ialalfall innan och kan prova.

lånar knapp
hehe, så där ur ingenting så om jag köper en T avalon så har jag betalat mer än dubbel så mycket för sadeln som för hästen:rofl:*skratt*

som sagt, jag tyckte också färgen var ursnygg men sen när man spg den på riktigt.....huuuga! du borde faktiskt fara och titta på den så du förstår :p

gud så nyfiken jag blir på den där "vidriga" färgen nu!!!:bump:vill ha en h**ks affär här i karlstad!!!!

Lord Owen skrev:
Jag hade också täntk köpa den sadeln efter att ha sett den i katalogen, men när jag såg den i affären sen blev det kalla handen från min sida. :mad: Den ser ju härligt rödbrun ut i kat. men på riktigt var den senapsgul. Samt att det såg jätteobekvämt ut med bara en kåpa när man tittade i affären. Sadelgjordsstropparna såg inte så hållbara ut heller. Och knävulstrena såg också rätt obekväma ut när man väl såg dem i verkligheten. Men lädret var jättefint, mjukt och underbart. Nu ska tilläggas att jag kritiserar en sadel som jag faktiskt varit :love: i så den var verkligen inte vad ´jag förväntat mig. Men den där bruna färgen spelar förståss ingen roll om man ska ha den i svart :p

När jag var på hööks i lördags så såg jag att de hade två stycken gold medal dressyr med två olika nyanser!! Den ena var den rödbruna som finns i katalogen (den gamla då) och den andra var senapsgul!

jävla lögnare, alltså finns sadeln i tre färger, skitbrunt, svart och kräksfärg :crazy:

den är faktikst jätteskön och ger väldigt bra stöd (en kompis till mej har en sån så jag vet, har ridit ganska mkt i den).
sen kan man ju diskutera om den är snygg el inte.........

tant agda skrev:
den är faktikst jätteskön och ger väldigt bra stöd (en kompis till mej har en sån så jag vet, har ridit ganska mkt i den).
sen kan man ju diskutera om den är snygg el inte.........

den jag kände på hade knölig stoppning och sedan så tyckte jag den verkade rätt så undermålig vad gällde kval. också. hur länge sedan har hon haft den sadeln och hur har det gått med den?

ett å ett halvt år kanske......har aldrig varit nåt problem med den sadlen.

tant agda skrev:
ett å ett halvt år kanske......har aldrig varit nåt problem med den sadlen.

det var ju bra det i alla fall :) , men jag misstänker att hööks är missnöjda då de dragit bort den från sortimentet och den faktiskt känns som skit när man tar i den i affär (i alla fall den jag tog i).

man kan fynda på annonserna härpå buke annars :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 417
Senast: Mia_R
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 942
Senast: Mabuse
·
Utrustning Då jag ska bli hästägare igen behöver jag självklart en ny sadel också (maxpris 20 000). Jag ska självklart ta hjälp av sadelutprovare...
Svar
6
· Visningar
1 112
Senast: ufot
·
Hästmänniskan Hej! För två år sedan flyttade jag ifrån Stockholm till en mindre hästgård utanför uppsala för att uppfylla min dröm om att skaffa egen...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 796

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka