dressyr sadel olympic jessica???

Buck

Trådstartare
jag är en hopp ryttare som insett att dressyr är roligt lite då och då :p specielt efter att jag fick låna en olmpic elis allround mot dressyr sadel :love: fick super sits(enligt mig). hästen gick som en dröm och alla knappar föll på plats på en månad när vi kämpat i 3 år i hopp sadeln (som låg dåligt).

nu så har hästen dock fått mer muskler och så är olympic sadeln för smal (st W).
min nuvarande hopp sadel är en jacson santa crus med flyttbara klossar, hästen går inte alls lika bra och lätt i denna sadeln :(. men då jag nu letar efter en dressyr sadel så att häst och jag kan finslipa oss mera och lära oss mer "rolig" dressyr (dvs inte trava runt på fyrkants spåret och traggla med formen), så har jag fastnat för olympic jessica sadeln, jag vet ju redan att elitens bom form passar min häst så då "borde" jessican passa :idea:(?)

men efter att ha letat ett bra tag nu så har jag insett att det inte finns nån jessica i st XW :( till salu :(.

men finns det någon annan sadel som är väldigt lik i bossorna och bom formen annars? (och gärna priset)?

Sv: dressyr sadel olympic jessica???

ingen som vet en sadel som har samma uppbyggnad??
det är alltså denna sadeln som jag vill ha fast i dressyr :p
nyabiiiiiilder261.jpg

nyabiiiiiilder265.jpg

hästen - lite rygg muskler
mobilbilder274.jpg

Liknande trådar

Utrustning Jag har nyligen köpt en häst, väldigt roligt naturligtvis, men problemen började direkt när jag skulle börja leta efter en passande...
Svar
17
· Visningar
2 598
Senast: CaisaCax
·
Utrustning Är det någon som har erfarenhet av att skicka sin Passiersadel till Tyskland. Jag har en Passier Comet till min unghäst bomvidd 27,5...
Svar
2
· Visningar
981
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 294
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 876

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka