C
Cessan
Ska köpa nya benskydd till unghästen som mest kommer ridas i dressyr (hopp och fälttävlansskydd har jag redan som passar). Funderar på antingen Catagos dressyrbenskydd eller SMB-Elite. Ni som har dessa skydd vilka rekommenderar ni? Då hon är fux med vita ben så blir det vita om jag köper Catagos skydd - hur lätta är de att hålla rena? Svarta passar hon inte i.. SMB-Elite har ju bruna så då tror jag att jag väljer den färgen av praktiska skäl ..
Kan tillägga att jag nu ska igång med ridningen mm efter 5 års uppehåll (hållit på med hästavel istället under tiden - så helt ifrån hästarna har jag inte varit ) pga småbarn och ridolycka så det är en hel del utrustning som behöver köpas och då jag varit ifrån det lite så har ju mkt ändrats undertiden. Vill ha bra grejor som sitter bra på hästen och är lätta att hålla rena mm samt av bra kvalité.. Hästen är ett relativt smäckert och litet halvblodssto..
Kan tillägga att jag nu ska igång med ridningen mm efter 5 års uppehåll (hållit på med hästavel istället under tiden - så helt ifrån hästarna har jag inte varit ) pga småbarn och ridolycka så det är en hel del utrustning som behöver köpas och då jag varit ifrån det lite så har ju mkt ändrats undertiden. Vill ha bra grejor som sitter bra på hästen och är lätta att hålla rena mm samt av bra kvalité.. Hästen är ett relativt smäckert och litet halvblodssto..