drar iväg

S

spindel_17

min 23åriga fullblod är otroligt stark och pigg o t om lite stirrig.hon tar tag i bettet o så hänger hon på det lite men jag har inte en chans att kunna jobba henne i form.veterinären tipsade om att jag skulle rida bettlöst eller på hackamore.
red på pessoa förr har nu vanligt tränsbett.men när jag läste o lärde mig mer om pessoa o hissbett så tryckte jag in det längst in bland allt skrot.för jag tänkre aldrig mer andvända detta bett.
men det blir mkt ahlvhalter o proo o mjuk i handen men d hjälpre ej.tacksam:bow:

Sv: drar iväg

Försök att inte lägga ner så mycket energi på att försöka att få henne i form, det viktigaste i det här läget är att hon slappnar av, lugnar ner sig och kan gå i den takt som du ber henne att gå i.

Ut i skogen och rid i mellan och över träd, stenar, stockar, uppförsbackar, nedförsbackar, smala stigar. Gör mycket halter, rygga och få hennes uppmärksamhet så att hon hela tiden är koncentrerad på dina hjälper.

Liknande trådar

Utrustning Jag rider just nu min ponny bettlöst, då han krånglar med bettet (inväntar tandläkare som ska kolla), funkar superfint och både han o...
Svar
3
· Visningar
1 088
Senast: Nevermind
·
Utrustning Har en ponny som pga tidigare käkfraktur där första ena kindtanden blivit påverkad nu helst skall gå bettlöst eller med ett bett som så...
Svar
6
· Visningar
1 037
Senast: xDollyx
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 202
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Vi har en shettis som min 8-åriga dotter börjat rida lite mera på nu. Tidigare har det varit väldigt sporadiskt men nu har intresset...
Svar
3
· Visningar
1 060
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info
  • Målbilder för trubbnosar.