hon har fått ett föl hos mig tidigare, dock hade jag henne på foder då så fölungen var inte min,
men dels på semin stationen så var hon kvar där hela somaren (konstaterat dräktig i juni) med andra ston och deras hingstföl,
sen hema så var det då en två års hingst i stallet, och då kastade hon inte, jag har aldrig hört något om att det var större risk att ett sto skulle kasta för att hon gick med ett hingst föl eller för att det finns hingstar i stallet men så berättade en bekant till mig att dom hade haft stora problem i sitt stall,
att stona hade kastat när dom gick tillsamans med hingst föl, så därför tänkte jag höra om det är vi som har haft tur eller dom som har haft otur.
jag har bytt stall nu och där finns bara en häst till och han gillar inte föl,
min dam kan säga i från men hon brukar nöja sig med att göra det muntligt, annars brukar hon nöja sig om dom går undan, hon jagar inte.
hon har gått med andra stons föl inan och det har gått bra, sen är hon rätt så vänligt instäld av sig när hon är dräktig
fast hon lär ju "tukta" honom, vi kommer ju naturligt viss att ha koll på dom i hagen.
tyvär så kan vi inte vänta längre med att avvänja honom, då hans mamma har blivit såld vidare