Dräktigheten på stona av hingsten Alcatraz

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare vissen
  • Startdatum Startdatum
V

vissen

Hingsten Alcatraz som kom till Sverige i år, hur är hans procent i dräktighet? Mitt sto som jag lånat ut till betäckning i år tar sig inte med den hingsten. Det var inga problem när jag betäckte henne naturligt med en hingst -03. Finns det några andra som har haft problem? :confused:

Sv: Dräktigheten på stona av hingsten Alcatraz

Behöver inte vara hingsten...i en tidigare tråd så stod det att sperman var bra koncentrerad om än att det var liten mängd.

Det är struligt i år också med dräktigheterna...samt många tidiga resorberingar.

Min kompis 3.åring tog sig på första försöket. Känner en till som väntar föl efter honom. Det finns ju ston som bara tar sig naturligt. Har ditt sto varit inseminerad innan?

Hur har det gått för er som betäckt med Alcatraz? Har stona blivit dräktiga eller ej? Har ni haft transportsperma om ni fick dräktigt? Om inte, bytte ni hingst och lyckades senare? Har haft problem med mitt sto som annars brukar vara lätt att få dräktig och är lite nyfiken för framtida planering.

Har din märr blivit dräktig på semin förut? En del ston tar sig bara naturligt. Kan vara så känsliga så att de släpper ägget när man är inne och undersöker.

Ja, mitt sto har alltid blivit betäckt på semin och alltid dräktig och förutstättningarna med bra brunster varit bra även i år. Har aldrig haft problem med dräktighet på något av stona tidigare och har alltid använt mig av semin. Kanske dags att misslyckas någon gång men jag är ändå intresserad av hur det gått för dom andra betäckta stona om dom blivit dräktiga eller ej, om det behövts många försök osv.

Har en kompis som har ett fullblods sto som är dräcktig med honom. Tog sig direkt vad jag har förstått.

Hade stora problem att få mitt sto dräktigt. Tog sig på fjärde försöket. Tyvärr verkar det som hon resorberat, då hon har brunstat 2 ggr. Ska kolla henne om några veckor, då han ju har 90-dagarsavgift.

Hade du oxå transportsperma eller seminerade du på plats?
Hoppas hon fortfarande är dräktig vid nästa koll trots att hon visar brunst, håller tummarna för dig!

Hon seminerades på plats. Eva hade ett enormt tålamod och var nog lika glad som jag när stoet väl tog sig.

Min tog sig också på första försöket och är kollad på 90 dagar. Inga problem.

Är det förresten någon som vet hur många ston han fick iår?

kanske sto och hingst inte passar ihop.. så är det tyvärr ibland..

Hera skrev:
Vad har hänt Ancan??? :cry:

Känns lite som historia nu, New foreststoet Ronja var dräktig med Dizney på 17 dygn, allt såg fint ut, men absorberade, så vid 40 dygn så fanns det bara ett "upplöst" foster på väg ut ur henne... :cry:

Hoppas på ett nytt försök nästa år!!!

Vad tråkigt... :cry:

BTW

Så har min kompis medryttar häst seminerats flera ggr m Alcatraz utan resultat. har för mig att det blev lite bråk om halva doser....ska kolla upp detta lite noggrannare

Måste bara berätta att Maggan fortfarande var dräktig, trots hennes brunster :banana:
Nu håller vi tummarna (och tårna) att det ska hålla hela vägen...

Mitt sto är kollad idag (90 dagar) och hon är dräktig med Alcatraz!!! :bump:

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
514
Senast: Nikan
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 079
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 622
Senast: Mabuse
·
Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 272
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka